94 هزار هکتار از مساحت منطقه 11 فرسوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیرمنطقه 11 شهرداری اصفهان گفت:بافت فرسوده و بناهای مخروبه به سیما و منظر شهری خدشه وارد می کند.

رسالت افزود: در صورت بروز حادثه کمک رسانی به ساکنان بافت های فرسوده به دلیل عدم تردد در کوچه های تنگ و باریک، بسیار مشکل است و به همین دلیل برخی اوقات حوادث و مشکلاتی جبران ناپذیر برای شهروندان ساکن در این بافت به وجود می آید.

وی با اشاره به اینکه 94 هزار هکتار از مساحت منطقه 11 فرسوده است، ادامه داد: در واقع 8 درصد بافت منطقه 11 فرسوده است.

مدیرمنطقه 11 شهرداری اصفهان با بیان اینکه احیاء بافت فرسوده مشارکت شهروندان را می طلبد، عنوان کرد: شهرداری به منظور تشویق شهروندان به نوسازی بافت فرسوده، اقدام به ارائه بسته تشویقی و تخفیف 70 درصدی در صدور پروانه ساختمانی کرده است.

رسالت با اشاره به اینکه بافت محله لیمجیر خلاف سازی است، اضافه کرد: بافت های فرسوده در برابر حوادث طبیعی حادثه پذیر هستند و از آنجایی که بافت فرسوده محله لیمجیر نیز به دلیل خلاف سازی ها ایجاد شده، در مقابل طوفان های شدید ممکن است تخریب شود و حوادث تلخی را برای اهالی محله به وجود آورد.

مدیرمنطقه 11 شهرداری اصفهان گفت: حمام رهنان از دیگر آثار تاریخی شهر است که در بافت فرسوده قرار دارد و اگر بافت فرسوده اطراف حمام احیا شود امکان بازدید شهروندان و گردشگران از این مکان تاریخی آسان تر می شود.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.