شايد با همين نگرش است كه امروز مي بينيم تلاش گروه "كارآفرين وب " به بار نشسته و آنهابا اتكا به نيروي فكر و انديشه و با دارا بودن روحيه كار جمعي، و بدون سرمايه قابل توجه فقط در سايه تلاش و پشتكار توانسته اند اعتماد ديگران را جلب كرده و در كار خود موفق باشند٠
كار اين گروه ٤ نفره به عنوان مؤسسان " كارآفرين وب"مي تواند به عنوان الگو مورد بررسي قرار گيرد، به همين دليل بنا داريم داستان پرپيچ و خم كارآنها از زبان خودشان باشد:
جوانی پر انرژی كه لبخندي بر چهره دارد و بسيار مصمم به نظر مي آيدحرف هايش را با اين جمله آغاز مي كند:
همه چیز نتيجه خواسته و تلاش خود انسان است. محمد صابریان، که به گفته ي هم تیمی هایش فکر ساخت یک مجموعه جدید با سودای کسب و کار شخصی را در سر همکارانش انداخته , فارغ التحصیل رشته مهندسی نرم افزار است و در رشته مدیریت اجرایی تحصیل خود را ادامه می دهد. او می گوید :
زمانی که قصد راه اندازی کارآفرین وب را داشتم به این فکر می کردم که نیازمند یک تیم كارآمد با هدف مشترك هستم. کمی در دوستان و آشنایان جستجو کردم و سعی کردم فکر خود را به آنها انتقال بدهم اما اکثر آنها به دليل ترس از شکست حاضر به همكاري نبودند و می گفتند که برای ساخت یک مجموعه بدون شک نیازمند سرمایه ای کلان هستیم. تا اینکه مدیرعامل امروز کارآفرین وب را دیدم . خیلی ساده ،فکر و شرایط را برايش توضیح دادم و او پس از یکی دو روز بررسی حاضر شد از شغل خود استعفا دهد و به اين ترتيب و کسب و کار را رسما شروع کردیم. ستاره عاکف نیز مهندس نرم افزار است و در زمینه برنامه نویسی وب فعالیت داشت . با همفکری هم شروع به بازاریابی و انجام موارد طراحی سایت کردیم و پس از جذب ۴ تا ۵ مشتری حالا زمان آن رسیده بود که افراد بیشتری به این تیم جوان اضافه شوند. رضا آیرملونژاد برنامه نویسی که شیمی خوانده و امروز سکان مدیریت طراحی وب سایت کارآفرین وب را به عهده دارد به کارآفرین وب پيوست و با آمدن او ارائه خدمات به مشتریان دقیق تر و تعداد مشتریان کارآفرین وب بيشتر شد٠او می گوید در جلسات مختلفی که داشتیم همیشه جای پای هنر و خلاقیت را کمتر از برنامه نویسی می دیدیم . با بررسی های که از وب سایت های فارسی زبان و خارجی انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که جای خلاقیت و هنر در وب فارسی کم است به همین دلیل زمان پیوستن عضو خلاق و هنری مجموعه فرا رسیده بود . محمد میرمحمدی فارغ التحصیل رشته هنر و گرافیک و همچنین دانش آموخته رشته مهندسی نرم افزار می باشد. او معتقد است که تلفیق بین هنر و برنامه نویسی می تواند تحولی بزرگ در وب فارسی باشد و تا به امروز سعی در ایجاد این محیط در طراحی وب سایت ها داشته ایم . با گسترش پروژه ها , افراد مختلفی به کارآفرین وب اضافه شدند .
جالب این جاست که تمامی این افراد می گویند: براي رشد و پیشبرد کارآفرین وب اشتباهات چشم گیری انجام دادیم که اگر پشتکار و خواسته خودمان نبود شاید امروز کارآفرین وب وجود نداشت. آنها انتخاب کارکنان تا سرمایه گذاری های نرم افزاری اشتباه , نداشتن تبلیغات و… را از اشتباهات عمده خود می دانند.
در نهایت جلسه آنها به صبر و پشتکار اشاره می کنند و می گویند از قدیم گفته اند خاک یک کار را باید خورد ، درست است و حتما می بایست صبر و پشتکار داشت تا به مراحل مدنظر رسید و به تمامی افرادی که می خواهند کسب و کاری را راه اندازی کنند می گویند هیچ کاری یک شبه ره صد ساله را نرفته و نمی رود.
به عنوان نصیحت برای افرادی که قصد راه اندازی کسب و کاری را دارند می گویند :
فقط به سرمایه فکر نکنید، ببينيد چگونه می توانید بالاترین رده کیفیت را نسبت به هزینه ارائه کنید. آنها معتقدند کیفیت و خلاقیت به تنهایی کار خودشان را انجام می دهند.
حالا از شروع كار "کارآفرین وب "نزدیک به ۵ سال می گذرد آنها طراح وب سایت بیش از ۳۰۰ مجموعه و برند معتبر در کشور هستند . آنها می گویند امروزه می بایست تمامی کسب و کارها پایگاه اختصاصی اینترنتی خود را داشته باشند و از بالا رفتن فرهنگ داشتن وب سایت نسبت به ۵ سال پیش صحبت می کنند .
محمد صابریان می گوید در بین مشتریان ما مشاغل مختلفی وجود دارد که پیش از این به صورت سنتی فعالیت می کردند و با رشد اینترنت و فضای مجازی در کشور رو به محیط مجازی آورده اند. از این دسته مي توان به مجموعه های ثبت شرکت و ثبت برند , آژانس های هواپیمایی , شرکت های صنعتی , شرکت های بازرگانی , رستوران ها و … اشاره نمود.
جالب اینجاست که کسب و کاری همانند ثبت شرکت که یکی از فعالیت های سنتی به حساب می آمده امروزه در حوزه آنلاین فعالیت مناسبی داشته و دارد به طوری که اغلب افراد فعال در این زمینه سرمایه گذاری مناسبی بر روی فضای مجازی انجام داده اند.
در ادامه راجع به سرمایه و سرمایه گذار صحبت می کنند , همه چیز سرمایه نیست . اگر تلاش و پشتکار داشته باشید می توانید کسب درآمد کرده و از درآمد حاصله برای رشد و توسعه کسب و کار خود خرج کنید.
این سوال را مطرح می کنیم که بزرگترین سرمایه کارآفرین وب برای موفقیت چیست ؟
همه یک صدا می گویند مشتری , مشتری , مشتری . آنها معتقدند مشتریان ما بزرگترین سرمایه تبلیغاتی ما بودند ما كار با كيفيت ارائه كرديم و آنها ما را به افراد و مجموعه های دیگر معرفی کردند.