ترکیبی از هنر پیشکسوتان امروز و فردا در گالری «هنر امروز» بدون هیچ تفکیکی به روی دیوار رفته است.

روایتی از پیشکسوتان امروز و فردا در گالری «هنر امروز»
آزاده آقایی مدیر گالری «هنر امروز» در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص مجموعه‌ای که با عنوان «میان دو روز» آثاری از حدود 40 هنرمند را از نسل‌های گوناگون در خود جای داده است، بیان کرد: این نمایشگاه شامل مجموعه‌ای متنوع از آثار هنرمندان دهه 40 و جوانان عرصه هنرهای تجسمی است.

وی افزود: به جهت وجود طیف‌های گوناگونی از هنرمندان در این مجموعه شاهد سبک‌ها، اجراها و تکنیک‌های گوناگونی هستیم که با هم متفاوت هستند و این یکی از ویژگی‌های نمایشگاه «میان دو روز» با دو نسل متفاوت است.

آقایی تصریح کرد: به طور کلی ما در این گالری در تلاشیم تا از هنرمندان جوان و مستعد حمایت کنیم. به همین جهت در چیدمان این نمایشگاه تفکیکی میان دو دهه وجود ندارد و زمانی که مخاطب وارد نمایشگاه می‌شود، پیش از آنکه درگیر اسم و امضای اثر شود با زیبایی‌شناسی و خود اثر ارتباط برقرار می‌کند.

وی ادامه داد: آیدین آغداشلو، اردشیر محصص، ابراهیم معمارزاده، بهجت صدر، بهمن بروجنی، جعفر روح‌بخش، جلال شباهنگی، حسین چراغچی، حسین زنده‌رودی، حسین محجوبی، داریوش مهاجر، داریوش قره‌زاد، ژاله طالب‌پور، سالار احمدیان، سحر صالحی، آرش نظری، صادق تبریزی، عباس کیارستمی، عبدالرضا دریابیگی، علیرضا آستانه، علی‌اکبر صادقی، علی ملک، فرامرز پیلارام، فریدون آو، فریده لاشایی، کیخسرو خروش، لیلی متین دفتری، محسن فولادپور، مسعود عربشاهی، منیر فرمان‌فرمایان، ناصر اویسی، نصرالله افجه‌ای، نیکزاد نجومی، منوچهر صفرزاده و منصور قندریز از هنرمندانی هستند که با آثارشان به این مجموعه آمده‌اند.

مدیر گالری «هنر امروز» خاطرنشان کرد: همانطور که گفته شد، هنرمندان جوانی وجود دارند که با تلاش سعی دارند تا دنیای اطرافشان را با هنر به تصویر بکشند و کار آنها آن قدر ارزشمند است که هرکسی باید از آن‌ها در جهت رسیدن به جایگاهی که لایق آن هستند حمایت کند. چرا که همین جوانان هستند که در آینده به پیشکسوتان کشورمان تبدیل می‌شوند.

گفتنی  است؛ نمایشگاه مذکور تا 5 آذر در گالری هنر امروز به نشانی شریعتی، ضلع جنوب شرقی پل ضرابخانه، سروستان دهم، پلاک 36 بر قرار و پذیرای هنردوستان است.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار