اهواز؛

برخورد با متصرفان زمین های منطقه پشمینه زار

700 هکتار از زمین های اندیمشک رفع تصرف شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اندیمشک در آیین تودیع خود گفت: حدود دو سوم آتش سوزی های استان خوزستان در جنگل های شهرستان اندیمشک رخ داده است که با تلاش صورت گرفته ، مانع خسارت جدی ناشی از این آتش سوزی ها شدیم.

جهانشیر سراج الدین افزود: 2 پاسگاه حفاظتی در جااردو و اطراف امامزاده احمد(ع) راه اندازی شد و طرح های آبخیز داری نیز در شهرستان با تلاش و پیگیری تکمیل گردید.

سراج الدین تصریح کرد:اخذ سند مالکیت اراضی ملی به نام دولت در مساحت 24 هزار هکتار و مقابله جدی با تصرفات غیر قانونی و مدیریت بحران آتش سوزی ها از دیگر خدمات این اداره در این شهرستان بوده است.

معاون برنامه‌ریزی اداره‌ کل منابع طبیعی خوزستان نیز گفت:حفظ و صیانت از حقوق بیت المال نیازمند مشارکت عمومی و تلاش همگانی است.

کوروش کیانی افزود:حراست از منابع طبیعی طبق قانون وظیفه خطیری است و همه ادارات در این خصوص باید اهتمام لازم را داشته باشند.

وی اظهار کرد:در همین راستا باید از ظرفیت مردمی در راستای حراست از عرصه های ملی بهره بگیریم تا در احیا و پاسداری از این منابع به نتایج مطلوب دست پیدا کنیم.

فرماندار شهرستان اندیمشک هم با تشریح جایگاه منابع طبیعی این شهرستان گفت: در آتش سوزی های متعدد در شهرستان اندیمشک در سال های گذشته بخشی از جنگل های الوار گرمسیری را دچار خسارت کرد.

پیمان جهانگیری افزود:در یکی از این حوادث با تلاش جدی موفق به هماهنگی تلفنی برای حضور سه بالگرد شده و در نتیجه به سرعت مهار گردید.

وی بیان داشت: مسئولان شهرستان با تلاش و درایت این حوادث را کنترل و مدیریت کردند و همچنین در راستای حراست از منابع ملی با افراد متصرف غیر قانونی برخورد می شود.

جهانگیری بیان کرد:عده ای از افراد سودجو برخی از بهترین منابع و اراضی را تصرف کرده اند که برای حفاظت از این اراضی از طریق مراجع ذیربط پیگیری جدی می شود.

فرماندار اندیمشک گفت:برخی از طرح های بزرگ ملی در این اراضی ملی اجرا خواهند شد که ظرفیت های شغلی بسیار خوبی نیز ایجاد خواهند کرد.

وی تاکید کرد:با تصرفات غیر اصولی و غیر قانونی برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

انتهای پیام /ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.