رئیس حفاظت محیط زیست قوچان از بازداشت متخلفان منطقه حفاظت شده قرچقه این شهرستان خبرداد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رحمان حسین زاده گفت: ماموران یگان حفاظت قوچان پس از دو شب گشت و کمین در هوای سردو زیرصفردرجه منطقه حفاظت شده قرچغه، موفق به دستگیری چهار نفر شکارچی غیر مجاز شدند.

وی افزود: علاوه بر کشف لاشه یک راس کل وحشی ، یک قبضه سلاح گلوله زنی غیر مجاز و سایر وسایل و ادوات شکار و صید از آنان کشف و توقیف شد.

حسین زاده ادامه داد: متهمان به مقامات قضایی معرفی شدند که علاوه بر مجازات کیفری می بایست ضرر وزیان یک راس کل وحشی ، به مبلغ 100 میلیون ریال را پرداخت کنند.

منطقه حفاظت شده قرچغه با 33هزار هکتار وسعت در بخش باجگیران شهرستان قوچان واقع است که با کشور ترکمنستان و حد شمالش رقی استان خراسان شمالی هم مرز است.

این منطقه تنوع زیستی غنی گیاهی و جانوری دارد که علاوه بر گونه های علفخوار کل بز و قوچ میش ، گونه های با ارزش و کمیابی مانند پلنگ ، گربه پالاس ، راسو ، ول برفی وکبک دری در منطقه براحتی قابل مشاهده است.

از برجستگی های دیگر منطقه ، چشم انداز های زیبای دره های قرچغه، جنگل ، زیلان ، باسر و ارتفاعات سنجربیک، سفید کمر، قشمار چنگه، آرمودلی، شوخانه، چوله فره و ریچان است که تا 3000 متر ارتفاع دارند و در حال حاضر پوشیده از برف و سفید پوش است.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.