دانش آموزان هرمزگانی با کسب 4 مقام در بیست و یکمین دوره مسابقات جهانی ذهنی و چرتکه ای (UCMAS) در امارات عربی متحده به میهن بازگشتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس ، صدیقه داوودی مدیر سیستم محاسبات ذهنی و چرتکه ای هرمزگان در مراسم استقبال از این دانش آموزان در بندرعباس گفت: این مسابقات با حضور شرکت کنندگانی از سراسر جهان  جمعه 21 آبان در شهر دوبی برگزار شد که هر 4 نماینده هرمزگان موفق به کسب جایگاه های برتر شدند.
وی افزود: امیر محمد باقری با کسب مقام قهرمانی جهان و محدثه خازنی پور و ریحانه کهوری زاده با کسب مقام اول جهانی و یلدا عطار با کسب مقام دوم جهانی افتخار آفرینان تیم اعزامی استان هرمزگان بودند.
صدیقه داوودی گفت: شرکت کنندگان در این مسابقات به 200 سوال جمع و تفریق که هر سوال شامل 8 ردیف از اعداد یک و دو رقمی بود به صورت ذهنی در مدت حداکثر 8 دقیقه پاسخ دادند.
مدیر مرکز اختلالات یادگیری آموزش و پرورش ناحیه 1 بندرعباس افزود: سیستم محاسبه ذهنی وچرتکه ای UCMAS یک سیستم آموزشی بین المللی است که با استفاده از روشی نوآورانه در محاسبه و بکارگیری چرتکه باعث هماهنگی بین دو نیم کره راست و چپ مغز به طور همزمان می شود.
داووی گفت : دانش آموزان در این سیستم مهارت هایی نظیر مدیریت زمان، تمرکز و توانایی حل مساله را در خود افزایش می دهند و با ایجاد یک چارچوب زیربنایی سرعت محاسبات ذهنی ارتقا می یابد.
سنین 5 تا 12 سالگی بهترین زمان برای فراگیری سیستم محاسبه ذهنی وچرتکه ای آموزشی برای دانش آموزان است.
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.