معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه سفر به شهرستان های چابهار و زاهدان، با استاندار سیستان و بلوچستان دیدار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،و به نقل از  روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان؛ سید حمید کلانتری در این دیدار گفت: 4 استان سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد و هرمزگان با استفاده از ظرفیت های هم و ایجاد تعامل، می توانند صادرات کالاهای خود را از طریق تعاونی های مرزنشین سیستان و بلوچستان انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه سال 96؛ سیستان و بلوچستان بعنوان مقصد گردشگری کشور نام گذاری شده است؛ خواستار توجه به گردشگری روستایی در این استان بعنوان بهره گیری از توان و ایجاد اشتغال برای افراد بومی منطقه شد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در این دیدار خواستار حضور تعاونی های استان در نمایشگاههایی که در پایتخت به منظور معرفی قابلیت ها و توان تعاونی ها برگزار می شود؛ شد.

استاندار سیستان و بلوچستان هم در این دیدار گفت: تعاونی های مرزنشین می تواند راه را بر نفوذ قاچاقچیان و دانه درشت ها ببندد.

هاشمی با اشاره به روستانشینی 51 درصد جمعیت استان، خواستار تشکیل تعاونی های دانش بنیان در روستاها با هدف رونق اشتغال و ماندگاری جمعیت شد.
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.