آشنایی چگونگی استفاده و بهره وری از پوست پسته توسط کارشناسان جهاد کشاورزی و البته مهیا کردن زیرساخت های مناسب برای استفاده از این محصول باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،تولید 80 درصد پسته کشور در باغ های استان کرمان و بی اطلاعی از کاربردها و ارزشمندی پوست پسته، منجر به صادر شدن این محصول با پوست به خارج از کشور و یا دپوی پوست پسته در ترمینال های ضبط پسته کرمان در فصل برداشت می شود.

کرمان با در دست داشتن بیش از 90 درصد صادرات استان از طریق پسته بعد از سالها تولید این محصول، غافل از ارزآوری و کاربردهای مختلف آن هنوز در برخی موارد پسته را به عنوان طلای سبز با پوست به کشورهای دیگر صادر می کند و با این کار در واقع، تولید و بهره برداری از پوست پسته را به صورت مجانی به کشور وارد کننده واگذار می کند.

در آوردن پوست پسته و صادر کردن این محصول به صورت های مختلف نیز موجب دپوی حجم عظیمی از پوست پسته در اطراف کارگاه های ضبط پسته و باغ های کشاورزی شهرستان های پسته خیز مانند کرمان، رفسنجان، سیرجان، زرند، شهربابک و انار می شود که سرانجام به سوزاندن و از بین رفتن می انجامد.

استفاده از پوست پسته در زمینه تغذیه دام ها و تبدیل به کربن خالص با توجه به وارد کردن کربن خالص از کشورهای مختلف نیز می تواند یکی از راه های تحقق اقتصاد مقاومتی در استان کرمان باشد.

انتهای پیام/ی
برچسب ها: صادرات ، پسته ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار