ارتش یمن چند پایگاه سعودی‌ در جیزان را هدف قرار داد

یگان توپخانه‌ای ارتش و کمیته های مردمی یمن در پاسخ به تداوم حملات ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن، چند پایگاه نظامی را در استان جیزان در جنوب عربستان گلوله باران کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ شبکه خبری المسیره امروز ،شنبه، به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد که یگان توپخانه ای ارتش و کمیته های مردمی یمن محل تجمع نظامیان سعودی را در پایگاه نظامی القرن و منطقه الخوبه در شمال جیزان گلوله باران کردند.

به گفته این منبع، نیروهای ارتش یمن همچنین منطقه برج الدخان و المحطه البیضاء را گلوله باران کردند.

این در حالی است که جنگنده های ائتلاف سعودی پنج مرتبه منطقه وادی جاره و یک مرتبه روستای قمر در جیزان را بمباران کردند.

در همین حال یک منبع نظامی دیگر گزارش داد که نیروهای ارتش یمن توانستند یک خودروی نظامی متعلق به ائتلاف سعودی را در شهرستان الحزم در استان جوف یمن منهدم کنند که در نتیجه آن سرنشین آن کشته شد.

نیروهای ارتش یمن روز گذشته (جمعه) نیز توانستند جلوی پیشروی نظامیان ائتلاف سعودی را به سمت منطقه صبرین در شهرستان خب و الشعف در استان الجوف بگیرند.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن هفته گذشته در عملیاتی موفق شدند چند روستای سعودی را در منطقه الخوبه به کنترل خود در آودند. آنها همچنین 6 خودروی نظامی را به آتش کشیدند که در اثر این عملیات ده ها تن از نظامیان سعودی کشته یا زخمی شدند.

عملیات های نیروهای یمنی علیه مواضع ائتلاف سعودی در حالی ادامه دارد که این ائتلاف روزانه مناطق و اهداف غیر نظامی یمن را بمباران می کند.

عربستان و چند کشور عربی دیگر از ششم فروردین سال گذشته تجاوز نظامی به یمن را برای به قدرت بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی این کشور آغاز کردند.

عربستان و متحدانش تاکنون نتوانسته اند به هیچ یک از هدف های خود در یمن برسند. این حمله باعث ویرانی بیشتر زیرساخت های یمن شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار