خلیلی: جنگندگی سوری ها مقابل ایران کارساز نیست

مهاجم اسبق تیم ملی کشورمان گفت: هر چند سوریه با اتکا بر قدرت بدنی و بازی فیزیکی در بازی های اخیر نتایج خوبی کسب کرده اما این امر مقابل شاگردان کی روش چندان کارساز نیست.

محسن خلیلی در گفت و گو با خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، درمورد دیدار تیم های ایران و سوریه در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2018 بیان کرد: به شخصه خاطره بدی از دیدار ایران مقابل سوریه دارم چرا که در بازی تیم ملی فوتبال کشورمان در برابر این تیم که در مرحله مقدماتی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی در دمشق برگزار شد، رباط صلیبی من پاره شد و به همین دلیل مجبور شدم در اوج دوران آمادگی چند ماهی دور از فوتبال باشم.

وی افزود: درحال حاضر تیم ملی ایران از لحاظ آمادگی جسمانی و فنی در بهترین شرایط ممکن قرار دارد و برهمین اساس با آرامش خاصی دیدارهای مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه را پیگیری می کند. نتایج اخیر شاگردان این مرد پرتغالی موجب شده مشکلاتی که در دوره های گذشته گریبانگیر تیم ملی بود در این دور از مسابقات دیده نشود و فوتبال دوستان کشورمان نسبت به تیم ملی اعتماد خاصی داشته باشند.

خلیلی با اشاره به نتایج نسبتا خوب سوری ها در دیدارهای قبلی تصریح کرد:  هر چند سوریه با توجه به مشکلات فراوانی که در این کشور وجود دارد نتایج نسبتا خوبی را در مرحله نهایی جام جهانی کسب کرده ، اما این تیم به هیچ وجه نمی تواند نمایش قدرتمندانه ای مقابل تیم قدرتمندانه ای به نام ایران داشته باشد. سوری ها با جنگندگی و فشار فیزیکی روی حریفان در بازی های قبلی تیم های همگروه را آزار دادند اما این امر در دیدار برابر این کار ساز نیست چرا که ملی پوشان کشورمان به شخصیت برتر بودن نسبت به حریفان آسیایی رسیدند و شک نکنید که ویژگی های غالب بودن برابر حریف را در بازی با سوریه هم نشان می دهد.

وی ادامه داد: اگر شاگردان کی روش در نیمه نخست مقابل سوریه به گل برسند، کار در ادامه برای آنها راحت خواهد شد و به راحتی می توانند سه امتیاز این بازی حساس خارج از خانه را کسب کنند.

مهاجم اسبق تیم ملی کشورمان در مورد وضعیت نامناسب جوی سرنمان مالزی محل برگزاری دیدار ایران و سوریه گفت: این وضعیت برای هر دو تیم یکسان است سبک تیم ملی ایران فانتزی نیست که شرایط نامناسب جوی سبب به هم ریختن تدابیر تاکتیکی کی روش و فوتبال روی زمین تیم ما شود.ایران تیمی جنگنده ، تاکتیکی و مبتنی بر سازماندهی دفاعی را در اختیار دارد و به طور حتم بازیکنانی وجود دارند که در بدترین وضعیت آب و هوایی هم کمک حال تیم ملی باشند. سه امتیاز بازی با سوریه سبب میی شود تا تیم ما در ادامه راه با آرامش و تاکتیک های متنوع تری به مصاف حریفان برود و با خیالی آسوده تر برای دومین بار متوالی به جام جهانی راه یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار