معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با سخت‌گیری بی‌مورد و قوانین سخت نمی‌توان شاهد کاهش مشکلات اقتصادی و رونق طرح‌های تولیدی و صنعتی بود.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مجید محنایی در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: به نظر می‌رسد رویکرد حاکم بر برخی بانک‌های استان هم راستا با سیاست‌های راهبردی دولت یازدهم و مجموعه مدیریت اجرایی و تیم اقتصادی در استان نیست.

وی با بیان اینکه مدیران بانکی باید بیش از پیش برای توسعه استان و کمک به سرمایه گذاری دل بسوزانند، تصریح کرد: از هفته آینده با حضور در بانک‌ها موانع و مشکلات موجود طرح‌های تولیدی بررسی خواهد شد.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه برخی مدیران بانکی تمایل چندانی بر حمایت از طرح‌های تولیدی و ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران ندارند، هشدار داد که منتظر تصمیم های قاطع از سوی دولت و مجموعه مدیریت اجرایی استان باشند.

وی گفت: نظارت سازمان بازرسی و یا دیوان محاسبات برای اجرای دقیق قوانین و حسن اجرای امور است و بانک‌ها نمی‌توانند دلیل کم کاری و سوء تدبیر خود را به این نهادها نسبت دهند.

سید حسین سهگمین مدیر کل امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست بیان کرد: نیت برخی مدیران بانکی بر مبنای حل مشکلات موجود و رفع موانع طرح‌های تولیدی در استان نیست.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد نیز عنوان کرد: شکاف عمیقی بین استان با میانگین کشوری به لحاظ جذب اعتبارات تخصیصی از سوی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید وجود دارد.

ابراهیم کشاورز گفت: میانگین و میزان پرداخت کشوری از مجموع حدود 160 هزار میلیارد ریال اعتبارات تخصیص یافته برای رونق و فعال شدن طرح‌های تولیدی و صنعتی حدود 67 درصد معادل بیش از 100 هزار میلیارد ریال است.

به گفته کشاورز میزان پرداختی در استان کهگیلویه و بویراحمد بر اساس سهم چهار هزار و 50 میلیارد ریالی خود در این زمینه کمتر از نیم درصد است.

از مجموع بیش از 160 هزار میلیارد ریال اعتبارات تخصیصی برای احیای واحدهای راکد و نیمه فعال تولیدی و صنعتی در کشور، سهم استان کهگیلویه و بویراحمد چهار هزار و 50 میلیارد ریال است.

میزان سهم پرداختی کهگیلویه و بویراحمد بر اساس اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تاکنون کمتر از 590 میلیارد ریال بوده است.

این میزان پرداختی نیز برای 67 طرح تولیدی و صنعتی در استان پرداخت شده است.

به گفته کشاورز بر اساس میانگین کشوری، کهگیلویه و بویراحمد تاکنون باید افزون بر 2 هزار میلیارد ریال از سهم اختصاص یافته خود پرداخت می‌کرد.

براساس گزارش ها، هم اینک بین 20 تا 40 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی این استان راکد یا نیمه فعال هستند که بخش اعظم آنها تا قبل از سال 1392 به این وضعیت دچار شده بودند.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.