معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: بیش از 3هزار مددجو در شش ماهه نخست امسال 43 میلیارد ریال وام کارگشایی دریافت کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛خالد سیار با بیان اینکه وام کارگشایی با هدف رفع مشکلات درمانی، تحصیلی، مسکن و سایر نیازهای مددجویان پرداخت می‌شود، افزود: از ابتدای سال جاری 3 هزار و 553 نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد موفق به دریافت وام کارگشایی شده اند.

وی گفت: در مجموع طی 6 ماهه نخست امسال بیش از 43 میلیارد ریال تسهیلات به عنوان وام کارگشایی به مددجویان تحت حمایت پرداخت شده است.

سیار ادامه داد: یک هزار و 614 نفر نیز در نوبت دریافت وام کارگشایی هستند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد با هدف رفع مشکلات معیشتی مددجویان خدمات مختلفی را در طول سال به آنان ارائه می‌دهد،خاطرنشان کرد: پرداخت وام‌ کارگشایی هم مشکلات معیشتی مددجویان را برطرف می کند و هم موجب توانمندی آنان می شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان از اهدای یک هزار و 167 سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند در 6 ماهه اول امسال خبر داد و افزود: برای تامین جهیزیه این نوعروسان حدود 30 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی تاکید کرد: یک هزار و 247 نفر نیز در نوبت دریافت جهیزیه هستند که با کمک خیران استان می توانند به خانه بخت بروند.

سیار با اشاره به اینکه بیش از یک هزار خانوار تحت پوشش طی 6 ماهه اول امسال از انشعاب رایگان آب، برق و گاز، فاضلاب، پروانه ساختمانی و عوارض شهرداری بهره‌مند شده‌اند،گفت: همچنین طی این مدت 68 نفر از فرزندان ذکور خانواده‌های تحت حمایت از خدمت سربازی معاف شده اند.

وی با اشاره به اینکه 39 بیمارستان با کمیته امداد آذربایجان شرقی همکاری دارند، اعلام کرد: بیش از 67 هزار نفر از مزایای بیمه خدمات درمانی و 10 هزار نفر نیز از مزایای بیمه تامین اجتماعی بهره مند هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان با اعلام اینکه 59 پزشک متخصص، 94 داروخانه و 61 پزشک خانواده همکاری مستمر با این نهاد دارند،گفت: امیدواریم با تداوم و افزایش همکاری پزشکان و مراکز درمانی‌ بتوانیم بر مشکلات درمانی و بهداشتی نیازمندان فایق آییم.

سیار با بیان اینکه هم اکنون 495 بیمار زمین گیر و 108 بیمار دیالیزی از خدمات کمیته امداد استان بهره‌مند هستند،ادامه داد: هزینه های درمانی این بیماران بسیار سنگین است به طوری که برای نگهداری و درمان هر بیمار زمین گیر حدود یک میلیون ریال هزینه می شود.


انتهای پیام/ش

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.