معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون کار تکمیل ویزای نزدیک به 9 هزار نفر از هم استانی‌ها صورت گرفته است.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ فتاح محمدی با اشاره به راهپیمایی عظیمی که هر ساله در ایام منتهی به اربعین صورت می‌گیرد اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم که توجه همه جهانیان را به خود جلب کرده این اتحاد و همبستگی است که شیعیان در هنگام اربعین دارند.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از این برنامه به عنوان یک برنامه فرهنگی بزرگ یاد کرد و گفت: باید از معنویت‌های نهفته در این برنامه حداکثر استفاده را داشته باشیم.

محمدی بیان کرد: به همین منظور در استان کهگیلویه و بویراحمد جنب و جوش خوبی برای برنامه‌های مربوط به اربعین از هم اکنون وجود دارد و چه در داخل و چه در کشور عراق هم استانی‌های صد درصد شیعه ما حضور چشمگیری در برنامه‌های این ایام دارند.

این مسؤول ارشد استانی گفت: تاکنون کار تکمیل ویزای نزدیک به 9 هزار نفر از هم استانی‌ها صورت گرفته و موکب‌ها آماده پذیرایی از زوار هم استانی هستند.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار گفت: تکمیل ویزای تعدادی دیگر از هم استانی‌ها انجام می‌شود تا بیش از 9 هزار نفر از هم استانی‌ها که ویزا دریافت کرده‌اند به این سفر معنوی مشرف شوند.

وی از ارائه آموزش‌های لازم توسط حج و زیارت به زائران عتبات عالیات خبر داد و گفت: از استان ما سه موکب یکی در مرز شلمچه و دیگری در نجف و کربلا راه‌اندازی شده است.

محمدی تصریح کرد: در موکبی که توسط استان ما در شلمچه راه‌اندازی شده روزانه به 5 هزار نفر از زائران خارجی از کشورهای پاکستان و هند و سایر کشورها خدمات ارائه می‌شود.

وی گفت: در این موکب به زائران خارجی وعده نهار و شام و صبحانه داده می‌شود.

این معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که شور و شعف و شوق فراوانی در کشور ایجاد شده و اکنون حال و هوای اربعین در سراسر کشور به مشام می‌رسد افزود: هر سال باشکوه‌تر از سال‌های قبل شاهد برگزاری برنامه اربعین و مراسم مربوط به این روز هستیم.

محمدی با تأکید بر اینکه در مدارس و دانشگاه‌ها باید فلسفه قیام عاشورا برای قشر جوان و نوجوان تبیین شود، افزود: هر چه داریم و هر دستاوردی که در این کشور تاکنون وجود داشته به دلیل همین پایبندی‌ها و اعتقادات مردم به ارزش‌هایی مانند عاشورا و اربعین بوده است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.