معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهداز دایر بودن۳۸۲ مرکز بهداشتی و پایگاه جامع سلامت درمشهد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر حمید رضا بهرامی افزود: ۱۶۱ مرکز بهداشتی و پایگاه جامع سلامت در مناطق حاشیه ای شهر مشهد و بقیه در سایر مناطق کلانشهر مشهد راه اندازی شده اند.
وی ادامه داد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت کل جمعیت ساکن در حاشیه و کلانشهر مشهد شامل سه و نیم میلیون نفر زیر پوشش مراقبتهای فعال و ارائه خدمات رایگان بهداشتی قرار گرفته اند.
وی روند ارائه مراقبتهای فعال و رایگان بهداشتی در مشهد را طی دو مرحله بیان کرد: در مرحله نخست این طرح، یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت حاشیه نشین مشهد و نیز ۵۰۰ هزار نفر جمعیت ساکن در ۱۰ شهر با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر در خراسان رضوی از خدمات و مراقبتهای بهداشتی فعال بهره مند شدند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مرحله دوم اجرای مراقبتهای فعال بهداشتی در کلانشهر مشهد با زیر پوشش قرار گرفتن افزون بر دو میلیون نفر، ۱۵ آبان ماه جاری با حضور وزیر بهداشت همزمان با شهرهای اصفهان، اهواز، تبریز، کرج و قم آغاز شد.
وی ارائه مراقبتهای فعال بهداشتی و اجرای بسته ادغام پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر نظیر بیش فشاری خون، دیابت، بیماریهای تغذیه ای و روحی روانی را از مزایای این طرح عنوان کرد.
دکتر بهرامی گفت: در این چارچوب دو هزار و ۴۰۰ نفر شامل پزشک، دندانپزشک، کارشناس مراقبت سلامت، کارشناس بهداشت روان و کارشناس تغذیه در مناطق شهری و حاشیه شهر مشهد بکارگیری شده اند.
وی افزود: تکمیل شبکه مراقبتهای نوین سلامت در مشهد که دومین کلانشهر کشور پس از تهران محسوب می شود گام مهمی در راستای ارتقا سلامت جامعه و پیشگیری از بیماریها است.
۷۰ درصد جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مناطق شهری ساکن هستند و از این تعداد ۹۰ درصد در شهر مشهد سکونت دارند.
انتهای پیام// ز.ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.