کارگاه آموزشی الزامات ارگونومی در طراحی، انتخاب و بکارگیری ابزارهای دستی و آشنایی با کاربرد فیزیولوژی کار در ارگونومی شغلی در شهرستان ماکو برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛مسئول گسترش و جانشین مدیر شبکه در تبیین اهداف کارگاه اظهار داشت : نیروی انسانی سالم یکی از سرمایه های هر جامعه می باشد و دست یافتن به مقوله مهم بهداشتی انسان سالم ، محور توسعه پایدار در صورت تامین انسان سالم محقق خواهد شد .

محمدحسین جبرئیل زاده با اشاره به اهداف و وظایف سازمانی سیستم افزود : تامین نیروی انسانی سالم جزء مهمترین اهداف سازمان می باشد و سیستم بهداشتی به تنهایی قادر به تامین این هدف نمی باشد مگر با هماهنگی های بین بخشی و درون بخشی با سایر ارگانها .

وی به اهمیت جایگاه شاغلین در بهداشت حرفه ای و نقش انها در تامین سلامت افراد اشاره کرد و گفت : با حضور همکاران بهداشت حرفه ای در سیستم بهداشتی و آموزش و پیگیری مستمر این همکاران در حال حاضر میزان غیبت کارگران کاهش یافته و نقش آنها در تولید و بهره روی کارخانه ها افزایش یافته است .

مهندس زهتابی کارشناس مسئول بهداشت حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه نیز توانمند سازی همکاران شاغل بهداشت حرفه ای را جزء اهداف برگزاری کارگاه برشمرد و مباحثی در خصوص اهمیت آموزش و ارتقاء سطح علمی نیروهای بهداشت حرفه ای به منظور ارائه خدمات بهداشتی مناسب به کارگران ارائه نمود.

مهندس میلان کارشناس بهداشت حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه در ادامه کارگاه در خصوص برنامه ارگونومی و محیط کار و اصول بهسازی محیط کار و چرخه کار و آشنایی با ورود اطلاعات در بخش ارگونومی سامانه جامع بازرسی مرکز سلامت محیط کار مطالبی ارائه نمود.

در پایان کارگاه ، شرکت کنندگان با حضور در کارخانه ملامین وpvc افرا ، از اقدامات صورت گرفته در خصوص ارگونومی در محیط کار و سایر برنامه های اجرا شده در این کارخانه بازدید کردند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.