مردم خراسان رضوی برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی در مرزهای ایران و داخل کشورعراق 53 موکب برپا کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دبیر ستاد اربعین خراسان رضوی گفت : این موکب ها توسط مردم استان در کشور عراق و مرزهای مهران، شلمچه و چزابه برای پذیرایی و خدمات دهی به زائران پیاده اربعین حسینی برپا شده است.

عبدالله ارجاعی افزود: تعدادی از این ایستگاه های صلواتی مخصوص اسکان زائران است، بخشی از آنها پذیرایی سه وعده غذای صبحانه، نهار و شام را بر عهده دارند و تعدادی نیز پذیرایی سبک و میان وعده شامل طبخ و ارائه نان تازه، میوه و امثال آن را انجام می دهند.

او گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده استان خراسان رضوی درهر یک از شهرهای نجف و کاظمین ظرفیت 140 هزار نفر شب اقامت ایجاد کرده و 420 هزار وعده غذایی توزیع می کند.

به گفته وی ایجاد 20 هزار ظرفیت اسکان و توزیع 20 هزار وعده غذایی در نجف و طول مسیر و به همین میزان در شهر کاظمین برای مدت 10 روز توسط این استان انجام می شود.

ارجاعی افزود: افزون بر این 550 پاکبان برای کمک به نظافت شهرهای نجف، کربلا و کاظمین و 200 دستگاه اتوبوس با 400 راننده برای کمک به سیستم حمل و نقل در عراق از استان خراسان رضوی به این کشور اعزام شده اند.

او اعزام 80 پرستار و 30 پزشک را از دیگر اقدامات این استان در خدمت دهی به زائران اربعین حسینی اعلام کرد و گفت: برخی از این پرستاران و پزشکان در موکب های نجف و سامرا مستقر می شوند و برخی نیز دارای کوله پشتی مجهز به امکانات پزشکی و امدادی هستند که در بین راه نجف و کربلا حرکت می کنند.

ارجاعی افزود: علاوه بر آن 25 نفر نیز در قالب تیم های راهنمای زائر به نجف و کاظمین اعزام می شوند تا در این دو شهر به زائران خدمت کنند.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.