نماینده سابق ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل گفته است: افغانستان در محور سیاست خارجی دونالد ترامپ قرار خواهد داشت.

خلیل‌زاد: افغانستان در محور سیاست خارجی ترامپ قرار خواهد داشتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، زلمی خلیل‌زاد، نماینده سابق ایالات متحده امریکا در سازمان ملل گفته است که افغانستان در محور سیاست خارجی دونالد ترامپ، رییس جمهور جدید امریکا قرار خواهد داشت.

آقای خلیل‌زاد افزوده است که با توجه به شرایط کنونی در افغانستان و حضور هراس‌افگنان در این کشور، دونالد ترامپ در سخنرانی‌هایش از افغانستان یاد کرده است.

در این مصاحبه به نقل از زلمی خلیل‌زاد آمده است که تیم دونالد ترامپ باید سیاست‌هایی را ارایه کند تا سبب کاهش مشکلات داخلی و خارجی در کشور امریکا گردد.

زلمی خلیلزاد سفیر پیشین امریکا در افغانستان و عراق می‌گوید: «مثلی که بالای ملا منصور حمله شد، بالای آنها (طالبان) در پاکستان حمله شود و یک جلب توجه به پاکستان صورت بگیرد که امریکا در این امر جدی است. دوم این‌که همان قدم‌های پاکستان در لیست ترورزیم گرفته شوه در امریکا، قطع کمک‌های نظامی و اقتصادی به پاکستان، قدم‌هایی صورت بگیرد، تا پاکستان بفهمد که تیم نو در امریکا جدی هستند».

پیش از این، خلیل‌زاد خواسته بود تا نام کشور پاکستان در لیست کشورهای حامی تروریزم قرار بگیرد.

آقای خلیل‌زاد درباره گفته آقای ترامپ مبنی بر محدود ساختن ورود مسلمان در امریکا در این مصاحبه گفته است: «چون در افغانستان داعش، القاعده و گروه حقانی است که امریکایی‌ها این گروه‌ها را منحیث یک گروه تروریست می‌شناسند. پس برای موفقیت علیه تروریزم، نه تنها در افغانستان، بلکه در منطقه نقش افغانستان مهم است. و چون آقای ترامپ این مشکل درجه اول دنیا را می‌داند، به آن اهمیت خواهد داد.»

رییس جمهور جدید امریکا در زمان کمپاین‌های انتخاباتی‌اش گفته بود که مانع ورود مسلمانان در این کشور خواهد شد.

زلمی خلیل‌زاد در زمان کمپاین‌های انتخاباتی امریکا، در حمایت از دونالد ترامپ سخنرانی کرده بود.

این در حالی است که از حضور نیروهای خارجی در افغانستان ۱۵ سال می‌گذرد و اکنون به تعداد ۹۸۰۰ سرباز امریکایی در کشور مستقر هستند.

زلمی خلیل‌زاد تاکید کرده است که با توجه به شرایط موجود و حضور گروه‌های داعش، طالبان و شبکه حقانی در افغانستان، این کشور در محور سیاست خارجی دونالد ترامپ ریس جمهور جدید امریکا قرار خواهد داشت.

دونالد جان ترامپ، از حزب جمهوری‌خواهان و جنجالی‌ترین نامزد انتخاباتی تاریخ امریکا، برخلاف پیش‌بینی‌ اکثریت رسانه‌ها و کارشناسان بین‌المللی و امریکایی، به تاریخ ۹ نوامبر ۲۰۱۶ با کسب ۴۷٫۹ درصد آرای مردمی و ۲۷۶ رای الکترال (نمایندگان انتخاباتی) به‌عنوان چهل و پنجمین رییس جمهور این کشور انتخاب شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، ترامپ ، امریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار