رويکرد جامعه محوری پليس نقش عمده ای در افزايش احساس امنيت شهروندان دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سرهنگ پهلوانی رئيس پليس پيشگيری استان مازندران با اشاره به اينكه شعار امروز پليس جامعه محوری است، گفت: امروز پليس به دنبال امنيتی پايدار و مردم محور است که بر اساس ارزش های دينی اسلامی شکل گرفته باشد.

وی افزود: پليس جامعه محور به پليسی گفته مي شود که ازيک سو، تعاملات خود با ارکان مختلف جامعه را توسعه و از سوی ديگر، دامنه مشارکت عمومی در حوزه نظم و امنيت را گسترش می دهد.

پهلوانی ،تصريح کرد: يکي از راهکار های پيشگيری از جرم اتکا بر رويکرد پليس جامعه محور و کسب مقبوليت پليس يا اعتماد عمومی به عنوان سازمان منصف و بی طرف مقتدر و عملگرا است .

وی گفت: اگرجامعه به صورت فعال با پليس و تلاش آن برای حل مشکلات جامعه مشارکت نکند، همواره اقدام واکنشی به جای کارپليسی فعالانه و کنشی صورت خواهد گرفت .

رئيس پليس پيشگيری استان ،گفت: هدف پليس جامعه محور رضايت جامعه و مردم است و شرط لازم براي پليس جامعه محور، اقتدار و انضباط است .

وی اظهار داشت : يک پليس جامعه محور بايد ارتباط منظم و همه جانبه با مردم داشته باشد ، بنابراين اگر اعتماد مردم به پليس افزايش و توسعه يابد استقبال و مشارکت مردم در امور انتظامی جامعه نيز رنگ ديگری خواهد گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.