ستاره تنیس زنان جهان که به علت دوپینگ عنوان سفیری سازمان ملل را از دست داده بود، بار دیگر می تواند در این سمت ایفای نقش کند.

ماریا شاراپووا تنیسور 28 ساله  روس که به دلیل استفاده از ماده ملدونیوم در رقابتهای اوپن استرالیا به طور موقت از حضور در میدان های ورزشی محروم شده و عنوان «سفیر حسن نیت سازمان ملل متحد »را نیز از دست داده بود با پایان مهلت محرومیتش می تواند بار دیگر در این سمت ایفای نقش کند.
شاراپووا در سال 2007 از سوی برنامه توسعه سازمان ملل متحد به عنوان سفیر حسن نیت معرفی شد اما در ماه مارس سال 2015 به دلیل اینکه آزمایش دوپینگ وی مثبت اعلام شد، سازمان ملل این سمت را از او گرفت.
این تنیسور روس ساکن آمریکا ابتدا به مدت دو سال از حضور در مسابقات محروم شد ، اما بعد محرومیت او به 15 ماه کاهش یافت و به این ترتیب او از ماه آوریل می تواند به رقابت ها بازگردد.
زمان بازگشت شاراپووا به مسابقات به نحوی است که می تواند از چهار گرند اسلم سال آینده در سه گرند اسلم شرکت کند و تنها اوپن استرالیا را از دست خواهد داد.
سازمان ملل متحد در بیانیه ای گفت،برنامه توسعه سازمان ملل خوشحال است که ماریا شاراپووا می تواند زودتر از انتظار به ورزشی که دوست دارد بازگردد و ما هم وقتی محرومیت او به پایان برسد ، محرومیت او از عنوان سفیر حسن نیت را لغو خواهیم کرد .
گفتنی است، برنامه توسعه سازمان ملل  در امور مقابله با نابرابری و فقر فعالیت می کند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۵
عاشقشم!
آخرین اخبار