بهای هر بشکه نفت‌خام وست تگزاس ‏اینترمیدییت آمریکا در پایان ‏معاملات روز پنج‌شنبه، 66 سنت کاهش یافت.

کاهش بهای نفت‌خام سبک آمریکابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، بهای نفت شاخص آمریکا (وست تگزاس ‏اینترمیدییت) در پایان ‏معاملات روز پنج‌شنبه کاهش یافت. 
بهای هر بشکه نفت خام سبک و شیرین وست تگزاس اینترمدییت (دبلیو.تی.آی) که بیشتر برای قیمت گذاری نفتی که در آمریکا مصرف می شود به کار برده می شود، در پایان معاملات بازار نفتی نیویورک –نایمکس- برای تحویل در ماه دسامبر با 66 سنت کاهش به 44 دلار و 66 سنت رسید.

‏«بارت ملک،» کارشناس ‏شرکت کارگزاری و مدیریت اوراق ‏بهادار «تی دی سکیوریتیز» در این ‏باره می گوید: از بی‌ثباتی که در پی پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ایجاد شده بود، خارج شدیم. وی افزود:«همچنان نگرانی در مورد عدم اجماع در میان اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت ، اوپک، در خصوص کاهش سقف تولید وجود دارد.» 

14  کشور عضو اوپک –سازمان کشورهای صادرکننده نفت- ماه سپتامبر، در خصوص کاهش سطح تولید توافق کردند؛ اما اعضای این سازمان قرار است 30 نوامبر امسال در وین گرد هم آیند و درباره محدود سازی تولید، ‏عرضه نفت ‏به بازار ‏‏جهانی و سهیمه بندی کشور به کشور چاره‌اندیشی کنند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار