آلن ژوپه در واکنش به پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، اظهار داشت: نمی‌خواهم فرانسه وارد مسیر افراط گری و عوام‌فریبی شود.

واکنش‌ نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه نسبت به پیروزی ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24، «نیکلا سارکوزی،» نامزد رقابت‌های دورن‌حزبی جناح راست و میانه‌روی فرانسه - که پیش از این ابتذال دونالد ترامپ را محکوم کرده بود- پس از پیروزی وی در انتخابات آمریکا، گفت: «پیام مردم آمریکا باید شنیده شود؛ همچون پیام مردم انگلیس در زمان خروج از اتحادیه اروپا. این پیام بیانگر اراده تغییر است. این پیام بیانگر رد تفکری واحد است که هرگونه بحثی را در مورد خطرات پیش روی ملت ما منع می کند.»

«آلن ژوپه،» دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، در این باره اظهار داشت: ‌«نمی‌خواهم فرانسه وارد مسیر افراط‌گری و عوام‌فریبی شود. نمی خواهم که آینده از آنِ جبهه ملی باشد. به همین علت است که بیش از هر زمان دیگر خواهان اتحاد هستم.»

«فرانسوا فیون» و «امانوئل ماکرون» نیز خاطرنشان کردند ترامپ موجب غافلگیری شد، پس چرا آنان نتوانند این‌کار را در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه صورت دهند. 

امانوئل ماکرون که از او به عنوان یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه یاد می شود، در این باره گفت « هیچ چیز از قبل معلوم نیست.»

فرانسوا فیون، نامزد انتخابات درون‌حزبی جناح راست و میانه‌روی فرانسه، نیز اظهار داشت: «مردم آمریکا همه نظرسنجی‌ها و تحمیل‌های نهاد حاکم را خنثی کردند. باید از این اتفاق درس عبرت بگیریم.»

«ژان-لوک ملانشون» از جناح چپ فرانسه، نیز نتیجه انتخابات را تقصیر هیلاری کلینتون دانست و افزود: «برنی ساندرز می توانست پیروز شود. انتخابات درون حزبی توان مردم را گرفت.»



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار