به منظور ارتقاء ایمنی و بهداشت کار و کاهش حوادث و بیماری های ناشی از کارتفاهم نامه همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان نظام مهندسی معدن استان در این زمینه به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان،بر اساس این تفاهمنامه، سازمان نظام مهندسی معدن استان مکلف شد تا معادنی که بیش از 25 نفر کارگر داشته باشند، عملیات در آنها تحت نظر یک نفر مسئول ایمنی صلاحیت دار انجام گیرد و در معادنی که کمتر از 25 نفر پرسنل دارند، این مسئولیت بر عهده سرپرست معدن و یا مسئول فنی معدن باشد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در آیین امضای این تفاهمنامه گفت: معادن در هر نقطه از جهان بعنوان یک گنج شناخته می شود که خوشبختانه سیستان و بلوچستان با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص؛ از این حیث دارای ظرفیت بسیار خوبی می باشد.

امضا تفاهم نامه همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان نظام مهندسی معدن استان

مهرداد جهاندیده با اشاره به حرکت رو به جلوی عملیات اکتشاف معادن در استان افزود: هرچقدر پیشرفت در کار اکتشاف باشد، به همان میزان بروز خطرات در هنگام کار هم افزایش می یابد که لازم است با تقویت و استمرار آموزش نیروی انسانی در رعایت نکات ایمنی هنگام کار؛ این خطرات را به حداقل رساند.

وی از اجرای طرح آموزش مهندسان ناظر ساختمان در خصوص ایمنی کار در کارگاههای ساختمانی که توسط اداره کل تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی استان انجام شد بعنوان یک الگوی موفق در زمینه  ارتقا ضریب ایمنی در کار یاد کرد که باعث کاهش 38 درصدی حوادث ساختمانی شد و گفت: در اجرای این طرح باید همه ی اقدامات مشترک مدنظر قرار گیرد تا نتیجه مطلوب 
حاصل شود.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن سیستان و بلوچستان هم گفت: 146 معدن در استان مجوز بهره برداری دارند که از این تعداد، 35 معدن فعال است.

شهاب دهواری با تقدیر از رویکرد اداره کل تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی در خصوص صیانت از حقوق کارگران و کارفرمایان؛ بر نظارت بیشتر و دقیقتر اجرای کامل نکات ایمنی در کار تاکید کرد.

همچنین به منظور نظارت مستقیم بر فعالیت معادن؛ مقرر شد تا گروه مشترک بازرسی از کارگاهها با عضویت نماینده سازمان نظام مهندسی معدن و بازرسان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، حداقل ماهیانه یکبار فعال گردد.

انتهای پیام/ع
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار