بتاش بر فراهم ساختن تسهیلات بیشتر برای رانندگان ایرانی و افغان به منظور انتقال کالاهای خود به کشورهای متقابل تاکید کرد.

وزیر حمل و نقل افغانستان بر لزوم افزایش همکاری های ترانزیتی تهران - کابل تاکید کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، محمدالله بتاش روز پنجشنبه در نشست خبری با محمد اصف رحیمی استاندار هرات بر همکاری دو کشور افغانستان و ایران در بخش حمل و نقل و ترانزیت تاکید کرد.
 
وزیر حمل و نقل و هوانوردی افغانستان دیروز به شهرک مرزی 'اسلام قلعه' نزدیک مرز ایران و افغانستان سفر کرد و اوضاع حمل و نقل را در این مسیر مورد بررسی قرار داد.

مسیر اسلام قلعه - هرات یکی از مسیرهای نسبتا ناامن غرب افغانستان به شمار می رود و سال گذشته بیش از 100 نفر از رانندگان و بازرگانان در این مسیر ربوده شدند.

علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی نیز در سفر هفته گذشته خود به هرات افغانستان از مسوولان این کشور خواست تا تدابیری را برای جلوگیری از افزایش آدم ربایی ها در این مسیر اتخاذ کنند.

وزیر حمل و نقل و هوانوردی افغانستان در نشست خبری امروز خود گفت که در یک سال گذشته سه بار با عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ایران برای از بین بردن چالش های حمل و نقل میان دو کشور گفت و گو کرده و این گفت و گوها همچنان ادامه دارد.

به نوشته ایرنا، در این نشست خبری عنوان شد که وزیر حمل و نقل و هوانوردی افغانستان، در جریان سفر خود به هرات شماری از مدیران و کارکنان اداره حمل و نقل هرات را به دلیل دست داشتن در فساد از کار برکنار کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار