کارشناسان مسائل سیاسی معتقدند سخنرانی "هیلاری کلینتون" در پذیرش شکست انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، احتمالا بهترین سخنرانی عمر وی بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی یو‌اس‌اِی تودی در گزارشی به قلم "ویلیام کامینگز" نوشت: منصفانه یا غیرمنصفانه، "هیلاری کلینتون" معمولا برای ارتباط برقرار کردن با رای‌دهندگان ضعیف عمل کرده است؛ اما دور از عدالت است اگر آخرین سخنرانی وی در جایگاه یک سیاستمدار را بهترین سخنرانی طول عمر وی ندانیم. 

سخنرانی کلینتون برای پذیرش شکست انتخاباتی مقابل "دونالد ترامپ" یکی از احساسی‌ترین و تاثیرگذارترین سخنرانی‌های وی محسوب می‌شود. "فرانک لونتز،" کارشناس و مشاور سیاسی، در این باره گفت: این یکی از خالص‌ترین و واقعی‌ترین سخنرانی‌هایی بود که ما در 18 ماه گذشته از هیلاری کلینتون شنیدیم.

کلینتون در آخرین سخنرانی خود گفت امیدوار است ترامپ یک رئیس جمهور موفق برای همه آمریکایی‌ها باشد. سپس اعلام آمادگی کرد به ترامپ برای پیشبرد منافع کشور کمک کند.

کلینتون گفت: این نتیجه‌ای نیست که ما انتظارش را داشتیم یا برایش تا آن اندازه سخت تلاش کردیم. متاسف هستم از اینکه پیروز انتخابات نشدیم. 

نامزد شکست خورده دموکرات گفت از شکست خوردن در انتخابات ناراحت است؛ اما هنوز به آمریکا اعتقاد دارد و همیشه هم به آن اعتقاد خواهد داشت. او از هوادارانش خواست که با دیدی باز با ریاست جمهوری ترامپ برخورد کنند. وی ضمن ابراز تاسف از این که نخستین نامزد زن یک حزب عمده سیاسی آمریکا نتوانست به ریاست‌جمهوری برسید و تاریخ‌ساز شود، از زنان آمریکایی و حامیان خود خواست برای تحقق این رویا به تلاش ادامه دهند. 

وی که همراه همسرش "بیل کلینتون،" رئیس‌جمهور اسبق آمریکا و همچنین "تیم کین،" شریک انتخاباتی خود، در نیویورک نطق پذیرش شکست را ایراد می‌کرد، گفت دونالد ترامپ باید شانس رهبری کشور را داشته باشد.

کلینتون با اذعان به این که نتیجه انتخابات برای او دردآور است، فرصت فعالیت انتخاباتی را بزرگترین افتخار برای خود دانست و اظهار کرد دموکراسی آمریکایی به انتقال مسالمت آمیز قدرت وابسته است.

کلینتون در بخشی از سخنانش دختربچه‌های آمریکایی را خطاب قرار داد و به انها گفت: و شما دختران کوچک آمریکا که سخنرانی را تماشا می‌کنید، هیچگاه شک نکنید که شما ارزشمند، پرقدرت و شایسته رسیدن به هر فرصتی در جهان هستید تا رویاهای خود را محقق سازید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار