مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشارکت بخش خصوصی همپای نرخ بیکاری 17.7 درصدی در این استان نیست.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ آیت‌الله ارمغانی گفت: افزایش مشارکت بخش خصوصی، کاهش نرخ بیکاری، افزایش و تثبیت اشتغال، ترویج آموزش و بهبود فرهنگ کارآفرینی از حیاتی‌ترین نیازهای اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد است.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از اجرای برنامه‌های هفته جهانی کارآفرینی در استان با مشارکت دانشگاه علمی کاربردی، مراکز مشاوره شغلی و کارآفرینی و اتاق تعاون استان خبر داد.

هفته جهانی کارآفرینی از سال 2007 براساس یک ایده و با مشارکت 37 کشور شکل گرفت و در حال حاضر این فرهنگ به 160 کشور گسترش یافته است.

از 22 تا 28 آبان ماه به‌عنوان هفته کارآفرینی در نظر گرفته شده است.

ارمغانی هفته کارآفرینی را فرصتی برای ترغیب جوانان نخبه به سمت حرکت شتابان کارآفرینی و شکوفایی ایده‌های جدید برای بهتر انجام دادن کارها و ایجاد مشاغل جدید در سایه بروز خلاقیت‌ها، ارائه راه حل‌های خلاقانه، سازنده و نوین دانست.

وی گفت: بازدید دانشجویان از واحدهای تولیدی و صنعتی، برگزاری همایش کارآفرینی و توسعه اقتصادی، برگزاری کارگاه آموزشی کارآفرینی با حضور نخبگان کارآفرین، مسابقه فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه علمی کاربردی و ارائه مشاوره شغلی رایگان توسط مراکز مشاوره شغلی و کاریابی از مهمترین برنامه‌های هفته کارآفرینی است.

ارمغانی برگزاری همایش کارآفرینی و تولید توسط اتاق تعاون در کارخانه بزرگ دنا صنعت یاسوج را از دیگر برنامه‌های هفته کارآفرینی عنوان کرد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.