نخست وزیر روسیه اعلام کرد ازسرگیری همکاری های مسکو و واشینگتن به دولت جدید آمریکا بستگی دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دیمیتری مدودف نخست وزیر روسیه اعلام کرد: بازسازی و ازسرگیری همکاری های مسکو و واشینگتن به روحیه دولت جدید آمریکا بستگی دارد.

وی در جمع خبرنگاران گفت: بدیهی است این وضع (ازسرگیری همکاری ها) بستگی به روحیه دولت جدید آمریکا دارد اگر آنها برای توسعه همکاری ها با روسیه آمادگی داشته باشند صفحه ناخوشایند در روابط دو کشور که با تلاش دولت کنونی ایالات متحده نگاشته شده ورق خواهد خورد و برای چنین وضعیتی آمادگی داریم.

وی ادامه داد: منظورم این است که دو کشور دارای مسئولیت ویژه ای برای دفاع از امنیت جهانی با توجه به موقعیت خود و به دلایل آشکار هستند.

خبرگزاری روسیا سگودنیا به نقل از مدودف نوشت: روسیه به انتخاب مردم آمریکا که دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه را به مقام رئیس جمهوری خود انتخاب کردند احترام می گذارد.

مدودف ادامه داد: رئیس جمهوری روسیه و همکاران من در پارلمان، ارزیابی های خود را ارائه کرده اند. ارزیابی ها شامل چند نکته می شود مورد اول این که پیروزی ترامپ انتخاب مستقل مردم ایالات متحده بود واقعیت دوم این که به انتخاب مردم آمریکا احترام می گذاریم و برای برقراری روابط با دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور و معاون وی که پیام تبریک ارسال کرده ام آمادگی داریم.

در پیام تبریک مدودف به «ریچارد پنس» معاون رئیس جمهوری منتخب آمریکا ضمن تبریک پیروزی وی و ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفته شده است: بر آمادگی برای همکاری های سازنده به منظور تامین شرایط توسعه پایدار روابط روسیه و آمریکا تاکید می کنم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار