شهردار منطقه تاریخی و فرهنگی شیراز از اجرای طرح دهکده گردشگری شیراز در بافت تاریخی این شهر خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ هادی شه‌ دوست شهردار منطقه تاریخی و فرهنگی شیراز گفت: برای احیا، عمران و آبادانی این منطقه ارزشمند و همچنین هویت بخشی به آن 29 طرح مهم سرمایه‌گذاری تعریف شده که مهم‌ترین آن ایجاد دهکده گردشگری است.

شه ‌دوست افزود: در بسته‌ های سرمایه ‌گذاری منطقه تاریخی و فرهنگی شیراز طرح ‌های مختلف شامل پارکینگ طبقاتی، مجتمع اداری- تجاری، کافی‌شاپ‌ ها و رستوران ‌های سنتی به همراه ایجاد نمایشگاه‌ه ای عرضه صنایع دستی پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: در تفاهم‌نامه ‌ای که با میراث فرهنگی و شهرداری نیز منعقد شده قرار شده 27 منزل تاریخی نیز برای مرمت و بازسازی به شهرداری تحویل شود و در صورت انجام این مهم، بزرگترین بسته سرمایه‌ گذاری منطقه تاریخی در قالب دهکده گردشگری ایجاد می ‌شود.

شهردار منطقه تاریخی و فرهنگی شیراز تصریح کرد:این منطقه ظرفیت سرمایه‌گذاری 150 میلیارد تومانی را دارد و تاکنون نیز سرمایه‌گذاران مختلف داخلی و حتی خارجی نیز برای سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کرده‌اند.

شه‌دوست با اشاره به اینکه هرگردشگری که وارد شیراز می‌شود از منطقه تاریخی و فرهنگی شیراز بازدید می‌کند افزود: در حال حاضر اجرای 24 طرح عمرانی با اعتبار 14 میلیارد تومان در این منطقه در حال انجام است که مهم‌ترین آن در زمینه سنگ‌فرش خیابان‌ها، ساخت مکان‌های فرهنگی، مذهبی و ورزشی است.

وی مهم‌ترین طرح‌های عمرانی در دست اجرا در منطقه هشت شهرداری شیراز را شامل سنگ فرش مقابل بازار وکیل، بازسازی و هویت‌بخشی به گذرگاه‌های گردشگری، جمع‌آوری آب‌های سطحی، سنگفرش جدید کوچه غلوه فرش، آسفالت و بهسازی معابر عنوان کرد.
شهردار منطقه تاریخی و فرهنگی شیراز تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین این طرح‌ها شامل مرکز فرهنگی و گردشگری 9 دی است که تا دو ماه آیند شامل نگارخانه، سال چند منظوره و مجموعه‌های خدمات رفاهی افتتاح می‌شود.

وی یکی از طرح‌های مهم و دیگر شهرداری منطقه تاریخی و فرهنگی شیراز را سنگ فرش مسیر بین حرم مطهر شاهچراغ(ع) و حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) نام برد و گفت: این محور که به طول 600 متر است و فاز نخست آن نیز اجرایی شده تا پایان امسال پایان می‌یابد تا شرایطی فراهم شود که شهروندان شیرازی و گردشگران به راحتی این مسیر را در گذرگاه‌های تاریخی شیراز طی کنند.

شه‌دوست خاطرنشان کرد: همچنین ساخت سالن اجتماعات با ظرفیت 550 نفر، مرکز تخصصی گردشگری مذهبی و یک نگارخانه بزرگ با بیش از 1500 مترمربع وسعت توسط شهرداری منطقه تاریخی و فرهنگی شیراز در دست ساخت است که در ماه‌های آینده افتتاح و در اختیار شهروندان شیرازی قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/ر



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار