فاز دو مایه کوبی تب برفکی در دام سنگین خراسان زضوی در حال اجراست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیر کل دامپزشکی استان با اعلام این خبر گفت: نزدیک به 100 درصد دام سبک و بیش از 40 درصد دام سنگین استان علیه تب برفکی ایمن سازی شده اند و از مقدار 40 درصد دام سنگین، 100 درصد واحدهای صنعتی دام سنگین خود را مایه کوبی نموده اند و مابقی دام سنگین در دامداری های سنتی استان در حال نگهداری می باشند.

مجید روحانی نژاد با اشاره به درگیر شدن دام های برخی کشورهای همسایه به تب برفکی از جمله روسیه یادآور شد: این موضوع؛ به مساعد شدن زمینه های بروز بیماری در کشور و استان کمک خواهد کرد و لذا همکاری دامداران به عنوان مهم ترین عامل در جهت پیش گیری از بیماری است.

او اظهار داشت: به‌منظور جلوگیری از وارد آمدن خسارت اقتصادی به دامداران از مسئولان امر ازجمله اتحادیه تعاونی دامداران و شورای شهر و روستا درخواست داریم دامداران را در این امر ترغیب و تشویق کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان رضوی تصریح کرد: در فاز قبلی واکسیناسیون تب برفکی، تمام هزینه ارائه خدمات در دام سنگین به عهده دامدار بود که با رایزنی صورت گرفته در فاز فعلی، عملیات واکسیناسیون به طور رایگان توسط گروه های دامپزشکی اجرا می شود و دامدار فقط هزینه واکسن را پرداخت می کند.

انتهای پیام // ف ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار