وزیر راه و شهرسازی در بدو ورود به زاهدان از عملیات ساخت باند دوم فرودگاه بین المللی مرکز استان سیستان و بلوچستان با 95 درصد پیشرفت فیزیکی بازدید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛ مدیر کل فرودگاه های سیستان و بلوچستان در جریان بازدید عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به همراه معاونان و مسئولان بلند پایه این وزارتخانه از باند دوم فرودگاه زاهدان  گفت: عملیات ساخت باند دوم فرودگاه بین المللی زاهدان به طول چهار هزار و 250 متر و عرض 60 متر با 95 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

حسن اعرابی مقدم  در حاشیه این بازدیداظهار داشت: عملیات اجرایی ساخت این باند از خرداد سال گذشته آغاز شده است.

وی بیان کرد: این باند یکی از بهترین طرح هایی است که همزمان با پرداخت اعتبار پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون با اعتبار حدود 50 میلیارد ریال با مشارکت استانداری سیستان و بلوچستان و شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از پیشرفت خوبی برخوردار است.

اعرابی مقدم افزود: با توجه به اینکه فرودگاه زاهدان اکنون دارای یک باند است در هر زمان تنها یک هواپیما می تواند نشست و برخاست کند که با راه اندازی باند دوم و افزایش ظرفیت ترافیک، ضریب اطمینان ارتقا یافته و بر شمار پروازها نیز افزوده خواهد شد.
وی تصریح کرد: هم اینک  افزون بر سه هزار و 500 متر مربع از مجموع چهار هزار و 250 متر باند دوم فرودگاه آخرین لایه آسفالت ریخته شده و بقیه نیز در دست انجام است.
وی افزود: سامانه های روشنایی این باند نیز پس از اتمام آخرین لایه آسفالت و تاکسی وی ها نصب خواهد شد.
مدیر کل فرودگاههای سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: افزایش ایمنی پروازها، افزایش ظرفیت هواپیماهای پهن پیکر، کاهش تاخیرات پرواز و ارایه خدمات به پروازهای عبوری از مهمترین ویژگی های توسعه زیر ساخت باند دوم فرودگاه زاهدان است.

گفتنی است هر هفته 84 پرواز داخلی از فرودگاه زاهدان به نقاط مختلف کشور انجام می شود که علاوه بر پروازهای داخلی، در مسیرهای بین المللی از جمله بغداد، دبی و نجف نیز پرواز دارد.



انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار