زاهدان،

امضا تفاهمنامه اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی و سازمان نظام مهندسی ساختمان

به منظور ارتقاء فرهنگ ایمنی و بهداشت کار و کاهش حوادث ناشی از کار در کارگاه های ساختمانی تفاهم نامه ای در این زمینه به امضای رسید.

امضا تفاهمنامه همکاری اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی و سازمان نظام مهندسیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان،مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در آیین امضای این تفاهمنامه گفت: صیانت از حق انسانی در هر شغل و کار؛ یک ضرورت و اولویت مهم شناخته می شود.

مهرداد جهاندیده افزود: در طی چند سال اخیر اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با همکاری مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار؛ توانسته بر اساس قوانین و مقررات مربوطه دوره های آموزش ایمنی مهندسان ناظر ساختمان به مدت 40 ساعت و ارزیابی ریسک و شناسایی خطر به مدت 16 ساعت برگزار نماید که علاوه بر افزایش ایمنی در کار، باعث کاهش 38 درصدی حوادث ساختمانی در استان شده است.

نرماشیری، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هم گفت: 12 گروه نظارتی در این سازمان کار بازرسی و کنترل رعایت مسائل ایمنی در کار را رصد می کنند.

وی همچنین از راه اندازی دفتر سازمان نظام مهندسی ساختمان در منطقه آزاد چابهار به منظور نظارت بر ساخت و سازهای این منطقه خبر داد.

در پایان مقرر شد تا سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تمامی کارگاه هایی که دارای بیش از 1000 متر مربع زیر بنا یا 18 متر ارتفاع از کف و یا دارای حداقل یک طبقه زیر زمین گودبرداری؛ یک نفر مسئول ایمنی مورد تایید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان داشته باشند و در خصوص جلوگیری از ادامه فعالیت کارگاه هایی که فاقد مسئول ایمنی باشند اقدام نماید.

همچنین به منظور نظارت مستقیم بر فعالیت کارگاه های ساختمانی، مقرر شد گروه مشترک بازرسی از کارگاه ها با عضویت نماینده سازمان نظام مهندسی ساختمان در شهرستان ها و مرکز استان و بازرسان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی حداقل هفته ای یکبار فعال گردد.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.