مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: هم اکنون 5 درصد مردم استان عضو کتابخانه‌‌های عمومی هستند که با توجه به پیشینه فرهنگی استان رقم بسیار پایینی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ رباب عزیزخانی به مناسبت فرارسیدن هفته کتاب، کتابخوانی و کتاب‌دار در اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر 65 باب کتابخانه در استان اردبیل وجود دارد که 55 کتابخانه نهادی و 10 کتابخانه نیز مشارکتی است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت کتابخانه در استان اردبیل قابل قبول نیست، بیان کرد: آگاهی و اطلاع‌رسانی در خصوص افزایش میزان کتابخوانی باید از طریق رسانه‌ها اتفاق بیفتد و ما از مسؤولان انتظار داریم در آستانه هفته کتب و روز بزرگداشت کتابخوانی این عمل پسندیده را ترویج دهند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: هم اکنون 5 درصد مردم استان عضو کتابخانه‌‌های عمومی هستند که توجه به پیشینه فرهنگی استان رقم بسیار پایینی است.

عزیزخانی با اشاره به اینکه کتابخانه‌های عمومی استان علاوه بر فعالیت در بخش‌های کتاب‌خوانی، کتابخانه‌سازی و افزایش محیط های کتاب‌خوانی را در دستور کار قرار داده است، ادامه داد: ما تلاش کردیم با روی آوردن به بحث محتوایی و برگزاری نشست‌های تخصصی به ترویج و ترغیب کتابخوانان در استان اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه نشست کتابخوان تخصصی در کتابخانه‌های مرکزی اجرایی می‌شود، گفت: ورود کتاب به مدارس مهمترین مطالبه ما است و امیدواریم با وارد شدن کتاب به مدرسه‌ها و نهادینه شدن بحث کتابخوانی در مدارس مطالعه در استان نهادینه شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.