محصول نخستین پرورش میگو در مازندران ، برداشت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رستمی مدیر کل شیلات مازندران گفت: پرورش آزمایشی گونه وانومی میگو در مزارع پرورش این محصول حوالی ساحل بهشهر ، پس از 4 ماه برداشت شد و پیش بینی می شود بیش از 10 تن میگو در این دوره تولید شود.

رستمی افزود: تغذیه مناسب از منابع طبیعی در 4 استخر 6 هکتاری در این منطقه موجب شده است محصول بدست آمده از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد.

وی با اشاره به کیفیت مناسب میگوی تولیدی برای صادرات افزود: اکنون کشورهای اروپایی و روسیه برای خرید این محصول اعلام آمادگی کرده اند و قیمت هر کیلوی آن بیش از ده دلار ارزآوری دارد.

مدیر کل شیلات مازندران با بیان اینکه هزار و 700 هکتار زمین در شرق مازندران برای توسعه این صنعت موجود است که در اختیار متقاضیان سرمایه گذار قرار می گیرد ، پیش بینی کرد: مزارع پرورش میگوی وانومی در هر هکتار برای سه نفر مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کند.

میگوی وانومی از سخت پوستان مقاوم آبزی است که در بیشتر آبهای شور و شیرین جهان یافت می شود و منبع غذایی ویژه ای برای موجودات دریایی است که به علت سرشار بودن از کلسیم ، ید و پروتئین برای انسان نیز منبع غذایی ارزشمندی است.


برداشت محصول نخستین پرورش میگو در مازندران

برداشت محصول نخستین پرورش میگو در مازندران

برداشت محصول نخستین پرورش میگو در مازندران

برداشت محصول نخستین پرورش میگو در مازندران

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار