با اعتبار 3 میلیارد ریال نخستین پایگاه ثابت و دائمی امداد و نجات جاده ای سردشت ساخته می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، رییس جمعیت هلال احمر شهرستان سردشت گفت : این پایگاه برای برخورداری از امکانات لازم در مواقع اضطراری در محور سردشت- پیرانشهر و در حوالی روستای بزرگ نلاس ساخته می شود.

فایق عبدالله زاده افزود : 1200 متر مربع زمین این پایگاه را رسول حسن نژاد اهل و ساکن روستای نلاس یکی از خیرین نیک اندیش این شهرستان به هلال احمر سردشت اهدا کرده است.

وی اضافه کرد : برای ساخت این پایگاه حدود 3 میلیارد ریال اعتبار لازم است که طی دو سال و از محل اعتبارات کمیته برنامه ریزی شهرستانی تخصیص یافته است.

عبداله زاده گفت : عملیات ساخت این طرح با زیربنای 150 مترمربع در یک طبقه از آبان امسال به پیمانکار واگذار شده و در هشت ماه آینده به بهره برداری می رسد.

وی در خصوص ماموریت این پایگاه هلال احمر اظهار داشت : امداد و نجات ، اسکان اضطراری و تغذیه اضطراری از مهمترین فعالیت های این پایگاه است.

رییس جمعیت هلال احمر سردشت به اشاره به تجهیزات مستقر در پایگاه افزود : علاوه بر فضای فیزیکی و آشیانه خودرو ، یک خودرو آمبولانس و یک خودروی نجات با تجهیزات کامل به همراه یک نفر راننده و سه نفر نجاتگر در این مرکز استقرار می یابند که به صورت شبانه روزی و در طول سال خدمات ارائه خواهند داد.

وی همچنین با اشاره به استفاده از یک پایگاه فصلی امداد و نجات جاده ای در پلیس راه سردشت گفت: این پایگاه در فصول زمستان، تابستان و عیدنوروز با یک آمبولانس و سه نفر نجاتگر 24 ساعته در سطح شهرستان فعالیت می کند.

یک پایگاه دیگر امداد روستایی- مردمی نیز در روستای مام کاوه از توابع بخش وزینه شهرستان سردشت با امکانات اولیه و استقرار یک دستگاه کانکس تحویل دهیاری شده است تا در لحظات اولیه حوادث احتمالی ، اقدامات لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.