معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی همدان یکی از علل مهم ابتلا به بیماری ایدز را ارتباط جنسی ناسالم و استفاده از سرنگ های مشترک عنوان کرد.

روابط جنسی ناسالم و اسنفاده از سرنگ های مشترک ازشایع ترین راه های انتقال ایدزبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ امیری اظهار داشت: اچ ای وی یا ایدز یک نقص اکتسابی در سیستم ایمنی بدن است که تعدادی از افراد با بیماری هایی متولد می شوند که یکسری نقص ها درسیستم ایمنی این افراد است که در مقابل میکروبهایی ک افراد سالم به راحتی در مقابل آن ها مقاومت دارند این افراد مقاومت ندارند.

امیری با اشاره به اینکه از عوامل مهم در انتقال بیماری ایدز انتقال خون هایی بوده که از نظر اچ ای وی کنترل نشده ان، عنوان کرد: تزریق مشترک بین معتادان و روابط جنسی ناسالم از عوامل مهم دیگر در انتقال ایدز یا همان اچ ای وی است.

وی افزود: دست دادن، تنفس، هم غذا شدن و کارهای عادی روزمره اثری در انتقال این بیماری ندارد.

امیری ادامه داد: ازالگوهای شایع انتقال این بیماری تماس های جنسی محافظت نشده است.

امیری گفت: از راههای پیشگیری این بیماری روش دارو درمانی است که در حال حاضر داروهای ضد ویروس زیادی کشف شده است ک توانسته اند تا حدود زیادی این بیماری را کنترل کنند و حتی سالهای زیادی تا آغاز بیماری فاصله داشته باشند به گونه ای ک اگر یک مادر باردار مبتلا به ایدز با استفاده ازدارو با دوزهای مشخص میتواند احتمال انتقال بیماری به نوزادش را به کمتر 1درصد برساند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه اچ ای وی مرحله آلودگی به ویروس و ایدز مرحله بیماری است، گفت: عفونت اچ ای وی بیماری بسیار مهلکی است و در صورتی که درمان آن انجام نگیرد منجر به مرگ هم می شود.

امیری با اشاره به اینکه افراد آلوده ب اچ ای وی را نباید طرد کرد و نگاه ما به این افراد باید نگاه مراقبتی باشد گفت: این افراد به راحتی در رفتارهای  عمومی و معاشرت های عادی درخانواده و در جامعه به عنوان یک شهروند مشکلی برای کسی ایجاد نخواهند کرد و به راحتی می شود با این افراد زندگی کرد.

انتهای پیام/ ف.ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.