رییس انجمن کلینیکال آنکولوژی ایران گفت: متأسفانه در کشور 90 هزار نفر در اثر ابتلا به بیماری سرطان جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا قوام نصیری رییس انجمن آنکولوژی ایران در مراسم اولین کنگره بین‌المللی آنکولوژی و یازدهمین کنگره سالیانه کلینیکال که صبح امروز در سالن همایش‌های سازمان مدیریت صنعتی با اشاره به اهمیت درمان سرطان در دنیا اظهار داشت: متأسفانه امروز سرطان دومین عامل مرگ و میر در دنیا بوده، به طوریکه طبق گزارش‌های معاونت بهداشت در سال 91، 90 هزار نفر به بیماران سرطانی در کشور اضافه شده و این مقدار بیش از 50 هزار نفر از جانباختگان ناشی از تصادفات جاده‌ای است.

وی بیان کرد: با پیگیری وزارت بهداشت وضعیت سلامت جامعه از لحاظ درمانی رو به پیشرفت است و بیماری سرطان هزینه‌های زیادی را به اقتصاد کشور و بیمار تحمیل می‌کند.

قوام نصیری ادامه داد: در سال 2010 بیماری سرطان 1.18 تریلیون دلار هزینه درمان در کل دنیاست و این مبلغ در کشور چیزی در حدود 3 میلیارد دلار است.

وی عنوان کرد: شیوع بیماری سرطان در سال 1985 در حدود 7.5 میلیون نفر بوده که این میزان در سال 2010 متأسفانه به 10.5 میلیون نفر رسیده و بر طبق پیش‌بینی‌ها در سال 2020، 20 میلیون نفر از مردم دنیا به بیماری مرموز سرطان مبتلا می‌شوند.

نصیری با بیان اینکه وزیر بهداشت تأکید جدی بر درمان بیماری سرطان دارد، افزود:‌ کمیته کنترل بیماری سرطان کشور در تمام کارگروه‌های مربوط به سرطان مانند غربالگری، تشخیص زودرس، تسکین درد بیماران ایجاد شده است.

وی گفت: متأسفانه بیماری سرطان از مشکلات روحی روانی رنج می‌برند و در این زمینه این انجمن با عضویت در گروه ایزنو اتریش سعی در ارتباط عمیق‌تر علمی با دنیا دارد و در آینده نزدیک به عضویت سازمان ایسکو مالزی درمی‌آید.

در ادامه مراسم نیکوفر دبیر علمی این کنگره گفت: من افتخار می‌کنم که درمان سرطان از نیم قرن پیش در این انجمن بوده و بار درمان این بیماری خطرناک کشور بر دوش انجمن آنکولوژی است.

وی بیان کرد: بیماری سرطان اقتصاد سلامت را تحت شعاع قرار می‌دهد که این انجمن سعی دارد نقش اساسی در درمان انواع بیماری‌های سرطان ایفا کند.

وی گفت: من امیدوارم با تحقیق و فعالیت بیشتر همکاران بیماری سرطان ریشه‌‌کن شود و راه‌های درمان کم‌هزینه کشف شود.

همچنین پرفسور امامی گفت: من خوشحالم که در ایران پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه درمان بیماری سرطان صورت گرفته است و من از همه همکارانم تقاضا دارم تا به بیماران سرطانی کمک ویژه‌ای داشته باشند.

گفتنی است در پایان مراسم از پزشکان فعال در زمینه تحقیق و پژوهش در بیماری سرطان تقدیر به عمل آمد از تمبر این انجمن رونمایی شد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار