روسیه در اقدامی متقابل، به‌طور رسمی به آمریکا اعلام کرد به دیپلمات‌های این کشور اجازه نظارت بر انتخابات آتی روسیه را نمی‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی ؛ خبرگزاری ریانووستی در گزارشی نوشت: سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجۀ روسیه، سه‌شنبه گفت این وزارتخانه در یادداشتی دیپلماتیک به مقامات امریکا به آنان گفته است به دیپلمات‌های امریکایی اجازه داده نخواهد شد بر انتخابات آینده روسیه نظارت کنند.

این تصمیم مسکو در پی اقدام اخیر امریکا گرفته شده است که به دیپلمات‌های روسیه اجازه نداد بر انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا نظارت کنند.

دولت امریکا اواخر مهرماه پیشنهاد روسیه را برای اعزام ناظرانی جهت حضور در شعب اخذ رأی ریاست‌جمهوری امریکا نپذیرفت و از چنین پیشنهادی به‌شدت انتقاد کرد.

این تصمیم از سوی کمیته انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا گرفته شد.

برخی گزارش‌ها در آستانه انتخابات امریکا از فشار مستقیم پلیس فدرال امریکا (اف بی آی) بر دیپلمات‌های روس در این کشور حکایت داشت.

گفته شده، دیپلمات‌های روس در امریکا تهدید شده‌اند در صورت حضور در شعب اخذ رأی، بازداشت می‌شوند.

به گفتۀ یک مقام انتخاباتی روسیه، امریکا مانع حضور ناظران روس می‌شود چراکه «آنان را به‌عنوان یک تهدید در نظر می‌گیرد.»

جان کری، وزیر خارجۀ امریکا، اواخر شهریور امسال گفته بود باراک اوباما، رئیس‌جمهور امریکا در مورد تلاش روسیه برای مداخله در انتخابات امریکا به مسکو هشدار داده است.

کری در مصاحبۀ اختصاصی با شبکۀ خبریِ سی‌ان‌ان امریکا افزود: «ما کاملاً برای روسیه روشن کرده‎ایم که این کار چه عواقبی دارد.»

بااین‌حال روسیه بارها تأکید کرده که هرگز در مبارزات انتخاباتی کشورهای دیگر دخالت نمی‌کند.

مردم امریکا امروز سه‌شنبه 18 آبان به‌پای صندوق‌های رأی می‌روند تا جانشین اوباما را راهی کاخ سفید کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۱۸ آبان ۱۳۹۵
دراین میان فقط باید انقلابی ماند.
آخرین اخبار