رئیس بیمارستان طالقانی تبریز گفت: برای اولین بار در استان آذربایجان شرقی این بخش با 8 اتاق تک نفره زایمان طبیعی افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛بهزاد سروران در مراسم افتتاح بخش‌های LDR این بیمارستان گفت: مفهوم LDR به معنای مراقبت های قبل از زایمان، حین زایمان و بعد از زایمان است.

وی با اشاره به مراقبت‌های قبل از زایمان در بیمارستان طالقانی تبریز خاطرنشان کرد: در ماه‌های اول بارداری ‌آموزش‌های لازم در خصوص مراقبت از جنین و آموزش‌های لازم برای آشنایی با زایمان طبیعی توسط مربیان مجرب در این بیمارستان به زنان باردار داده می‌شود.

سروران ادامه داد: در این بخش مراحل زایمان زیر نظر پزشک متخصص و ماما در اتاق‌های تجهیز شده و تک نفره که امکان اسکان همراه بیمار نیز هست، انجام و مادر و فرزند بعد از گذشت زمان بستری بیمارستان را ترک می‌کنند.

وی یادآور شد: این بخش‌ها با همراهی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و تخصیص اعتبارات لازم از سوی وزارتخانه بهداشت در یک طبقه مجزا با وسعت 800 مترمربع، 8 اتاق تک نفره به همراه اتاق پزشکان و پرستاران و یک اتاق عمل ایجاد شد، اتاق عمل برای جلوگیری از مشکلات احتمالی در حین زایمان طبیعی پیش‌بینی شده که در صورت نیاز، بلافاصله بیمار به آن منتقل شود.

سروران با بیان اینکه احداث و تجهیز این مرکز یک سال زمان برده است، گفت: در حدود دو میلیارد تومان اعتبار برای احداث و تجهیز این مرکز هزینه شده است.

به گفته وی، نصب پنجره‌های دو جداره در این مرکز، تعویض سنگ فرش‌های کف بیمارستان، فضاسازی برای ایجاد هر چه بیشتر نشاط و یکسری اقدامات زیربنایی از دیگر کارهای انجام شده در مرکز برای رفاه حال بیماران و همراهان آنها است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.