با روی کار آمدن نسل جديد گوشی های هوشمند و قابليت دسترسی آسان و قيمت ارزان برنامه های کاربردی اين گوشی ها موجب افزايش آسيب ها و تهديدات سايبری در اين زمينه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سرهنگ حسن محمدنژاد رئيس پليس فتا استان مازندران گفت : امروزه کاربران گوشی های هوشمند می توانند هر نوع اپليکيشنی را از app store ها دريافت و نصب کنند که عموما اين اپليکيشن ها رايگان بوده و بدون هيچ هزينه ای مي توانند آن را دريافت کنند.

وی افزود: شرکت های توسعه دهنده نرم افزارهای گوشی های تلفن همرا ، برای اين که کاربران را جذب کنند، تلاش می کنند تا بر طبق سلايق آنها اپليکيشن طراحی کنند، از اين رو برای افراد مذهبی که به دنبال اپليکيشن های مذهبی می گردند نيز برنامه های کاربردی متعددی وجود دارد.

رئيس پليس فتای مازندران گفت : از آنجا که اين برنامه های کاربردی متقاضيان زيادی دارد، مجرمان سايبری نيز تمرکز خود را به سمت اين اپليکيشن ها معطوف کرده اند تا از طريق آن به سرقت اطلاعات مدنظر خود بپردازند.

سرهنگ محمدنژاد افزود: اپليکيشن های گوشی های هوشمند با ظاهری بی خطر قابليت مخفی کردن کد های مخرب را دارند که يکی از اين اپليکيشن ها که هيچ کسی حتی فکرش را هم نمی کند که در آن کد های مخرب جاسازی شده باشد، اپليکيشن های مذهبی است.

وی گفت : تحقيقات نشان داده است که از بين برنامه کاربردی مذهبی موجود ، 3.7 درصد آنها حاوی بد افزار هايی بودند که به قصد دسترسی به اطلاعات افراد طراحی شده اند.

وی افزود: چندين نمونه از برنامه های کاربردی با مضمون قرآن کريم که بيش از يک ميليون بار دانلود شده است، برنامه های کاربردی حاوی بدافزار های به شدت خطرناک است.

رئيس پليس فتا مازندران گفت: اين بد افزارهايی که در پوشش اپليکيشن های مذهبی عرضه می شوند، قابليت سرقت اطلاعات ، خواندن پيام های متنی، پيدا کردن LOCATION يا محل جغرافيايی افراد، خواندن ايميل ها و ليست مخاطبان را دارند.

سرهنگ محمدنژاد افزود: کاربران اپليکيشن های مذهبی دقت کافی در خصوص دانلود و استفاده از آنها را داشته باشند در صورت مواجهه با هر گونه مورد مشکوک، آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرسwww.cyberpolice.irبخش گزارش وب ‌سايت ‌های متخلف گزارش کنند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.