سخنرانی جهانگیری در همایش رئیس خانه احزاب ایران گفت: معاون اول رئیس‌جمهور در همایش خانه احزاب با عنوان "اقتصاد مقاومتی و نقش احزاب در تبیین سیاست‌های کلی انتخابات" سخنران خواهد کرد.

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیست و هفتمین جلسه شورای مرکزی خانه احزاب ایران به ریاست قدرت‌علی حشمتیان رئیس خانه احزاب و محمدحسین مقیمی قائم‌مقام وزیر کشور در محل خانه احزاب ایران برگزار شد.

در این جلسه یدالله طاهرنژاد خزانه‌دار شورای مرکزی خانه احزاب گزارشی از امور مالی ارائه و اظهار داشت:‌ با توجه به اینکه هیچ‌گونه امکاناتی دولت، ارگان‌ها و نهادها برای فعالیت خانه احزاب در اختیار ما قرار نداده‌اند، هیأت رئیسه خانه احزاب با مشکلاتی مواجه است.

وی تصریح کرد: تقاضا می‌شود تا با ایجاد ردیف در بودجه سال آتی که ریاست سازمان برنامه و بودجه وعده داده‌ است به استناد مجمع عمومی سال گذشته خانه احزاب ایران، ماهیانه مبلغ 50 هزار تومان و سالیانه 600 هزار تومان به عنوان حق عضویت تمامی احزاب عضو به حساب خانه احزاب ایران واریز شود که با تصویب شورای مرکزی مهلت واریز حق عضویت سال‌های 94 و 95 برای شورای مرکزی و هیأت بازرسی تا آخر آبان‌ماه 95 و برای بقیه احزاب حداکثر تا قبل از برگزاری همایش فصلی خانه احزاب ایران تعیین شود.

سیدمحمد میرباقری رئیس کمیته انتخابات و حجت‌الاسلام مرتضوی کیاسری عضو دیگر شورای مرکزی که در جلسه کمیسیون سیاسی، دفاعی دولت در رابطه با اصلاح قانون انتخابات شرکت کرده بودند، مصوب شد که کمیته‌های حقوقی به ریاست محمدجواد حق‌شناس و انتخابات به ریاست سیدمحمد میرباقری ظرف دو هفته آینده مشترکاً با در نظر گرفتن سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در رابطه با انتخابات و نظرخواهی از احزاب کشور پس از تجمیع نظرات در شورای مرکزی با مستندات کامل رئیس کمیته انتخابات به عنوان نماینده شورای مرکزی، کمافی‌السابق در جلسات کمیسیون سیاسی، دفاعی دولت شرکت کنند.

پیرامون تبیین و ابلاغ ایجاد دفاتر استانی خانه احزاب در سراسر کشور ابتدا کارگروه مربوطه پیش‌نویس آماده‌شده در این رابطه را به استناد اساسنامه در جلسه مطرح که پس از صحبت‌های مخالف و موافق و به ترتیب نظرات کارشناسی و با تذکر آیین‌نامه‌ای مرتضوی کیاسری، ولی‌زاده، میرعطایی درنهایت رئیس خانه احزاب با اخذ رأی از اعضای جلسه مقرر شد تا آیین‌نامه که توسط اعضای کمیته حقوقی سال گذشته تنظیم شده بود، توسط اسلامی‌تبار رئیس کمیته سال قبل در کانال و گروه تلگرامی رسمی خانه احزاب ایران گذاشته شود تا نظرات نهایی احزاب در سطح کشور ظرف یک هفته اخذ و پس از تجمیع آن در دستور بیست و هشتمین جلسه شورای مرکزی خانه احزاب ایران قرار گیرد.

قدرت‌علی حشمتیان رئیس خانه احزاب ایران نیز در این نشست اظهار داشت:‌ در رابطه با ملاقات با سران قوا در دو هفته گذشته پیگیری‌هایی صورت گرفته است. از وزرا و روسای سازمان‌ها طی مکاتباتی دعوت کرده‌ایم که در جلسات شورای مرکزی خانه احزاب حضور داشته باشند.

رئیس خانه احزاب همچنین خبر داد: برای همایش فصلی خانه احزاب با عنوان «اقتصاد مقاومتی و نقش احزاب در تبیین سیاست‌های کلی انتخابات» اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری قرار است به عنوان سخنران اصلی باشند که ریز برنامه‌ها را کمیته اطلاع‌رسانی و دبیرخانه تهیه و در جلسه آتی شورای مرکزی مطرح خواهند کرد.

حشمتیان در ادامه تصریح کرد: در رابطه با کانال و گروه‌های تلگرامی جعلی که بعضی از افراد بدون مجوز و با سوءاستفاده از خانه احزاب ایران تشکیل داده‌اند، ابتدا بخشنامه‌ای صادر و به خبرگزاری‌ها اعلام شده است که در صورت عدم توجه به تذکرات در هفته آتی از طریق کمیته حقوقی خانه احزاب ایران، به پلیس فتا و دادسرای رسانه اعلام جرم خواهیم کرد.

وی گفت: انتظار داریم دولت محترم در رابطه با بحث یارانه و تجهیز کامل خانه احزاب و امور رفاهی و خدماتی ما را یاری دهند.

محمدحسین مقیمی قائم مقام و معاونت سیاسی وزارت کشور نیز احکام روسای کمیته‌های سال دوم دوره ششم خانه احزاب ایران را تحویل و طی سخنانی ضمن تشکر از ریاست خانه احزاب و اعضای شورای مرکزی اظهار داشت:‌ آقای حشمتیان در طول دو ماه گذشته تلاش فراوانی در راستای پیشبرد اهداف خانه احزاب ایران در سطح کشور انجام دادند که قابل تقدیر است.

وی در پایان گفت: بنده هم به نوبه خود هرآنچه در توان دارم برای کمک به خانه احزاب در دولت انجام و پیگیری خواهم کرد و دولت تدبیر و امید نیز کمافی‌السابق ازخانه احزاب ایران حمایت کرده و خواهد کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار