سمنان;

بازدید نماینده ولی‌فقیه از پارک ملی کویر

درسفر یک روزه ، نماینده ولی فقیه در استان سمنان به همراه فرمانده سپاه استان و مدیرکل حفاظت محیط زیست سمنان ، از پارک ملی کویر بازدید کردند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، آیت الله شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان درجمع محیط بانان پارک ملی کویر ضمن قدردانی از تلاشهای طاقت فرسای محیط بانان که در شرایط نامساعد جوی با حضور مداوم در مناطق دوردست به حفظ و حراست از محیط زیست ارزشمند استان مشغولند با ابراز رضایت و خرسندی از نحوه مدیریت این عرصه ها بر اهمیت حفظ محیط زیست از نظر اسلام تاکید کرد.
وی با بیان اینکه محیط بانان در حال جهاد هستند، گفت اجر این جهاد نزد خداوند محفوظ و شهدای گرانقدری که در این راه جان خود را تقدیم انقلاب نموده اند با خون خود به محیط زیست کشورمان جان تازه ای اهدا نمودند.
وی با توجه به وسعت مناطق تحت حفاظت محیط زیست استان سمنان، بر لزوم افزایش کمی و کیفی ماموران اجرایی در این حوزه تاکید و اضافه کرد: باید حفظ محیط زیست را به مردم واگذار کنید زیرا منافع آن برای خود مردم است و شما با تعداد اندک نیروهایتان نمی توانید به اهداف متعالی خود برسید .
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان نیز در این بازدید با برشمردن ویژگیهای زیست بومی و ظرفیتهای بالفعل و نهفته پارک ملی کویر که آن را از سایر پارکهای ملی و زیست بومهای طبیعی کشور متمایز ساخته است گزارشی از نحوه حفاظت و مدیریت این منطقه ارائه نمود.
عباسعلی دامنگیر خاطر نشان کرد در حال حاضر صرفا 16 نفر محیط بان از عرصه 450 هزار هکتاری پارک ملی کویر با بهره مندی از 3 پاسگاه و یک پست بازرسی محیطبانی حراست و پاسداری مینمایند که بطور متوسط به ازای هر 28 هزار هکتار یک محیط بان و به ازای هر 112 هزار هکتار یک پاسگاه محیط بانی در این منطقه موجودند که با استانداردهای حفاظت فاصله ی زیادی دارند.   
وی افزود این در حالیست که هیچیک از پاسگاههای این پارک ملی به دلیل بعد مسافت بیش از یک صدکیلومتری با سکونت گاه های انسانی دارای امکانات آب آشامیدنی و برق سراسری نبوده و تدارک آبرسانی و سوخت رسانی به مامورین اجرایی این منطقه نیز با توجه به این بعد مسافت کاری پرهزینه و دشوار است که با همت مضاعف همکاران در حال اجراست.
وی ابراز امیدواری نمود با حمایت بیش از پیش مسئولین استان در اختصاص اعتبارات محیط زیست بازوان اجرایی برای حفظ این امانت ارزشمند الهی و تقدیم آن به نسل آتی تقویت گردند.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.