محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : دولت از صادرات کالاهای ایرانی به خارج از کشور حمایت می کند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس ،وی در نشست شورای اداری در بندرعباس گفت : صادر کنندگان ما باید برای موفقیت در بازار هدف صادراتی به دنبال برند سازی کالاهای خود بروند و با ایجاد زنجیره تولید، روند ماندگاری خود در بازار های هدف را توسعه دهند .  
واعظی افزود : ما با وجود کاهش قیمت نفت در بین کشورهای صادر کننده از لحاظ اقتصادی به علت نگرش به بازار صادرات کالاهای غیر نفتی کمترین التهاب را از این کاهش داشته ایم .  
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : دولت با تمام توان از صادر کنندگان کالاهای غیر نفتی حمایت می کندو کاهش قیمت نفت نیز فرصت مناسبی را برای افزایش صادرات این کالاها فراهم کرده است .  
واعظی افزود : کاهش قیمت نفت باعث شده تا دولت به علت محدودیت مالی ، کمک به حوزه های ضروری را دردستور کار قرار دهد و کمک به صادرکنندگان نیز قطعا با مساعد شدن شرایط مالی انجام می شود .  
وی با اشاره به اینکه امسال تراز بازرگانی ایران به 2 میلیارد دلار مثبت شده است افزود : این امر موجب شده که دولت از صادر کنندگان حمایت کند .  
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در سفر امروزم به بندرعباس ، تعداد نسل سوم تلفن همراه از 8 شهر به 15 شهر ونسل چهارم تلفن همراه از 4 شهر به 11 شهر افزایش می یابد و همچنین مرکز خدمات امداد و هماهنگی رخدادها ی رایانه دانشگاه هرمزگان راه اندازی می شود .  
واعظی گفت : هزینه اجرای این طرح ها 128 میلیارد تومان است .
وی گفت : افزایش اینترنت پرسرعت از 319 روستا به 670 روستا ، انتقال 900 کیلومتر فیبر نوری ، ایجاد نسل سوم تلفن همراه در 38 شهر استان و ایجاد نسل چهارم تلفن همراه در 18 شهر استان ، افزایش سیگنال رسانی صداوسیما در 9 نقطه دیگر استان از مهم ترین طرح ها تا پایان دولت تدبیر و امید در استان هرمزگان است .
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود : هزینه اجرای این طرح ها بیش از 300 میلیارد تومان است .
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در این نشست با بیان اینکه وضعیت اقتصادی کشور تا قبل از دولت تدبیر و امید رشد منفی داشته است گفت: برخلاف برنامه 20 ساله که هر سال باید رشد اقتصادی کشور 8درصد باشد، خلاف آن را شاهد بودیم اما در سه ساله گذشته دولت تدبیر و امید این رشد به 4درصد رسیده و رشد مثبتی در حوزه اقتصادی داشته ایم.
جهانگرد افزود : بخش ارتباطات نقش موتور پیش برنده اقتصادی کشور را داشته است، در پنج برنامه توسعه ای کشور، در معدن و نفت رشد 7 درصدی داشته ایم، اما در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات رشد 19 درصدی داشته ایم که برابر رشد پنج حوزه دیگر داشته است.
استاندار هرمزگان گفت : راه ‌اندازی شبکه ملی اطلاعات از مهمترین اقدامات در دولت یازدهم بوده است.  
جاسم جادری افزود : بخش‌های متعددی از طرح دولت الکترونیک در کشور راه افتاده و یا در حال راه افتادن است و این در حالی است که خدمات پهن باند ابری و توسعه دیتا نیز با سرعت بالایی در حال پیشرفت است که کشور را تحت تاثیر قرار داده است.
جادری با بیان اینکه کشور به واسطه شبکه ملی اطلاعات در حوزه پدافند سایبری به خودکفایی و تسلط رسیده است، گفت: در شبکه ملی اطلاعات هیچ محدودیتی برای کاربران وجود ندارد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات هرمزگان گفت: 832 روستا در استان از اینترنت پر سرعت روستایی بهره می برند.  
مهدی عسکری زاده افزود: شبکه فیبر نوری هرمزگان در ابتدای دولت 2 هزار و ۵۶۴ کیلومتر بوده که امسال به 3 هزار و ۱۶ کیلومتر رسیده است.
وی با بیان اینکه در پهنای باند هیچ مشکلی در استان نداریم، گفت : تمامی اپراتورهای فعال در هرمزگان می توانند از این پهنای باند برای افزایش خدمات بهره ببرند.
عسکری زاده افزود : 639هزار و 311مشترک در هرمزگان از خدمات پهن باند استفاده می کنند.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.