زعفران تقلبی در بازار گلستان شناسایی و جمع آوری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ رئیس سازمان و رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان گلستان گفت: با دریافت گزارش ستاد خبری این سازمان، درباره عرضه زعفران تقلبی و غیر استاندارد در بعضی از فروشگاهها و سوپر مارکتهای شهرستان گرگان، بازرسی از این واحدها در دستور کار قرار گرفته و تیمی از بازرسان به این اماکن اعزام شدند.

علی اصغر اصغری افزود: در این بازرسی ها تعداد 82 پاکت زعفران تقلبی در بسته های یک گرمی ،دو گرمی و چهار گرمی از بعضی فروشگاهها کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: نمونه هایی از زعفران بسته بندی شده در اختیار دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل استاندارد قرار گرفت که پس از تحقیقات وآزمایشات بعمل آمده تقلبی بودن زعفرانها و دستکاری شدن بسته بندی آن مورد تاًئید قرار گرفت.

اصغری اضافه کرد: پرونده تخلف این واحدها به ارزش 18 میلیون و 60 هزار ریال تشکیل و برای صدور راًی نهایی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

وی همچنین از خریداران محصولات بسته بندی خواست تا در هنگام خرید این محصولات به پلمپ و اصلی بودن بسته بندی محصول و دقیق بودن اطلاعات روی آن از جمله، آدرس کارخانه، تاریخ تولید و انقضاء دقت کنند و هرگونه تخلف در این باره را از طریق سامانه 124 به بازرسان این اداره اطلاع دهند.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.