وزیر خارجه ترکیه مدعی شد چند شهر سوریه از وجود تروریست‌های داعش با عملیات «سپر فرات» پاکسازی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد اطلاع داریم که آمریکا در حال ارسال سلاح برای یگان های مدافع خلق سوریه است. 

وی در نشست مشترک خبری با همتای بوسنیایی در آنکارا گفت: از بعضی تروریست های بازداشت شده، سلاح های آمریکایی به دست آمده است که ثابت می کند آمریکا از حزب کارگران کردستان حمایت می کند. 

وزیر خارجه ترکیه افزود: ورود «تروریست‌های» حزب کارگران کردستان به رقه به نفع داعش خواهد بود. نمی توان مردم را مجبور کرد بین دو «گروه تروریستی» یکی را انتخاب کنند. 

چاووش‌اوغلو: تعامل با گروه های تروریستی برای مبارزه با داعش اشتباه است. 

وی خاطر نشان کرد: چند شهر سوریه از تروریست های داعش با عملیات سپر فرات پاکسازی شد. راهبرد ما در برابر آزادسازی رقه روشن است و باید برای مرحله پس از این عملیات برنامه‌ریزی کنیم.

وزیر خارجه ترکیه در نشست مشترک خبری با همتای بوسنیایی‌اش در آنکارا گفت: بعضی از مفاهیم نادرست غرب تغییر کند. این تصور که اروپا درجه اول و ترکیه کشوری با درجه پایین تر از آن است، باید تغییر کند. نمی توانیم پناه دادن آلمان به اعضای گروه کودتاگر فتح الله گولن را درک کنیم. چرا اعضای گروه تروریستی گولن به آلمان فرار می کنند و این کشور هم به آنها پناه می دهد؟ 

چاووش‌اوغلو افزود: ما از آلمان خواستار استرداد چهار هزار عضو گروه تروریستی حزب کارگران کردستان شدیم، اما این کشور چنین کاری را نپذیرفت. چرا برلین از پیشرفت و توسعه ترکیه ناراحت است؟ بحران در روابط با آلمان به این علت است که این کشور در کنار ترکیه نایستاده است.

وی افزود: عراق کشور دوست ماست و ما خواهان حفظ ثبات و امنیت این کشور هستیم. منطقی نیست که عراق از ما درخواست کمک کند و سپس خواستار خروج نیروهای ما شود. تدابیر لازم را اتخاذ کردیم و اقدامات ضروری را در صورت به خطر افتادن امنیت ترکیه انجام خواهیم داد. 

وی گفت: آلمان کشوری است که بیشترین حمایت را از گروه‌های شبه نظامی مخالف ترکیه به عمل می آورد.

وزیر امور خارجه بوسنی هم در این نشست خبری گفت: از ترکیه برای کمک به اجرای هفتصد طرح در کشورمان تشکر می کنیم. ما برای افزایش حجم تبادل تجاری با ترکیه به بیش از پانصد میلیون دلار تلاش می کنیم. تدابیر لازم را در برابر گروه فتح الله گولن در کشورمان اتخاذ خواهیم کرد.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار