مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه از تشکیل شورای مشورتی دهیاران استان به عنوان یک هسته همفکر و ظرفیت تصمیم ساز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛علی گروسی با بیان اینکه این شورا برای اولین بار در استان تشکیل شده، افزود: این شورا به مثابه یک اتاق فکر عمل خواهد کرد و دهیاران عضو این تشکل به نمایندگی از خانواده دهیاران استان به انعکاس و بیان دیدگاه ها و مشکلات و نارسایی های ساختار مدیریت محلی استان خواهند پرداخت.


 وی با اشاره به نقش مشارکت فکری و عملی در انجام مطلوب فعالیت ها تاکید کرد و گفت: مشارکت سازمان یافته، منسجم و یکپارچه و بهره گیری از خرد جمعی و ظرفیت سازی علمی در چارچوب ائتلاف های محلی و منطقه ای و نهادسازی و تشکل یابی از اصول اساسی و راهبردهای هدفمند مدیریت توسعه روستایی استان برای سیاست‌گذاری واقع‌بینانه، اجرای مطلوب، نظارت مستمر و ارزیابی میدانی برنامه های حوزه روستایی استان است.

گروسی ادامه داد: شورای مشورتی دهیاران استان مرکب از دهیاران متخصص و مجرب، خلاق و کارآفرین، موفق و صاحب نظر به منظور ایجاد شبکه انسانی محلی و ارزشی است که از هر شهرستان یک نفر به نمایندگی از جامعه دهیاران آن شهرستان در این شورا عضویت دارد.

وی با بیان اهداف تشکیل این مجمع مشورتی اظهار کرد:  تبادل ایده های نوآور و تجارب اجرایی ارزشمند، تبیین و بهره گیری از دیدگاه ها و رویکردها، بومی سازی دانش تدوین اسناد توسعه روستایی، افزایش سطح تعاملات سازنده و همکاری های مشترک و متقابل،  آسیب شناسی،  احصاء چالش ها و مدیریت بحران فعالیت ها و برنامه ها و بازنگری، اصلاح و ارتقاء بهره وری روش ها و فرایندهای انجام کار از مهمترین و  اهداف تشکیل این شورا است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.