دولت از دو سال گذشته در بحث تردد زائران از مرز شلمچه، اقدامات موثری در بحث زیرساخت‌ها انجام داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛حیاتی فرماندار ویژه خرمشهر در نشست شورای اداری شهرستان ، گفت: دولت تدبیر و امید از دو سال گذشته در بحث تردد زائران به صورت قوی از مرز شلمچه، اقدامات موثری در بحث زیرساخت‌ها انجام شده است و این اقدامات ماندگار است که علاوه بر زائران، مردم نیز از آن استفاده می‌کنند.

ولی‌الله حیاتی  در رابطه با پایانه مسافری مرز شلمچه افزود: این اقدام در نوع خود انحصاری است که دارای 32 گیت ورود و خروج برای زائران است که امروز حدود 20 هزار نفر از آن خارج شدند و ظرفیت خروج یکصد هزار نفر را در طول شبانه‌روز داریم.

وی خرمشهر با تاکید بر اینکه امسال تنها مرز تردد اتباع خارجه مرز شلمچه است، گفت: زائرانی از کشورهای هند، پاکستان، افغانستان و... تردد داشتند و تاکنون حدود 5 هزار نفر اتباع خارجه خارج شدند که کریدور آنها به صورت مجزا است.

فرماندار ویژه با اشاره به لایروبی اروند متذکر شد: کمیته لایروبی اروند در وزارت خارجه تشکیل شده است و حدود 60 میلیارد تومان برای لایروبی اروند و خارج سازی مغروقه‌ها در نظر گرفته شده است و دولت مصمم است که این امر را به سرانجام برساند.

حیاتی با تاکید بر اینکه بزرگترین ترمینال کانتینری در حال احداث است، افزود: درمانگاه تخصصی جراحی قلب حدود 40 درصد پیشرفت داشته است و با این امر، خرمشهر به عنوان پایلوت جراحی قلب در استان خوزستان به حساب می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه امسال برای نخستین بار بودجه 50 میلیارد تومان ردیف بودجه برای آبادانی و عمران خرمشهر از سوی دولت اختصاص یافته است، گفت: ارائه این گزارش‌ها به منزله نبود کمبودها نیست، البته که کاستی وجود دارد و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.