پزشک قلابی طب سنتی در بجنورد دستگیر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، رئيس پليس امنيت عمومي استان گفت: در پي گزارش رسيده مبني بر اينکه فردي با نام مستعار حکيم سامان با ايجاد کانال تلگرام و تشکيل گروهي تحت عنوان همياران سلامت اقدام به تبليغ و طبابت شهروندان مي کند، بلافاصله موضوع در دستورکار پليس قرار گرفت.

سرهنگ صادق نامور افزود: در تحقيقات ماموران پليس امنيت عمومي مشخص شد متهم به صورت غيرقانوني، افراد مبتلاء به بيماري هاي خاص (دردهاي رماتيسي، سرطان و ديابت) را با تجويز گياهان دارويي و طب سنتي (حجامت، ماساژ و طب سوزني) با اخذ مبالغي در شهرستان بجنورد درمان مي کند.

رئيس پليس امنيت عمومي استان خراسان شمالي تصريح کرد: متهم در عملياتي حين پذيرش دو نفر از بيماران در شهرستان بجنورد دستگير و در بازجويي هاي مقدماتي مشخص شد وي در مصاحبه با يکي از روزنامه هاي محلي خود را محقق، پژوهشگر و مدرس طب سنتي ايراني اسلامي و داراي مدرک دکتراي علوم طب سنتي از کشور ارمنستان معرفي کرده است.

سرهنگ نامور همچنين با اشاره به اينکه متهم داراي مدرک ديپلم بوده، خاطرنشان کرد: در بررسي به عمل آمده متهم هيچگونه سفري به کشور ارمنستان نداشته و در راستاي ادعاي خويش (تجويز داروهاي گياهي) مدرکي نيز ارائه نکرده است.

وی با اشاره به کشف مقداري داروهاي ترکيبي، يادآور شد: متهم اين داروها را به صورت کاملا غيرقانوني و دست ساز از فردي ناشناس تهيه و قصد فروش به مراجعان را داشته است.

رئيس پليس امنيت عمومي استان خراسان شمالي در پايان با اشاره به ويزيت بيش از 200 بيمار توسط اين پزشک قلابي، بيان داشت: متهم به علت جعل عنوان و مداخله در امور پزشکي پس از تشکيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شد.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.