رئیس ورزش های دانشگاهی افغانستان با دهخدا رئیس فدراسیون دانشجویی دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ منقوش الدین نسیمی رئیس فدراسیون ورزش های دانشگاهی افغانستان ، نجیب اله سهیم رئیس منابع انسانی وزارت عالی و وحید اله حمیدی دبیر فدراسیون دانشگاهی افغانستان با حضور در فدراسیون ورزشهای دانشگاهی  نشستی در خصوص تعامل و راههای توسعه ورزش دانشگاهی داشتند.

در این نشست و ديدار دهخدا با ارائه گزارشی از فعاليت های اين فدراسيون اظهار داشت: با توجه به مشترکات دو کشور امیدوارم این نشست بتواند تقویت همکاری مشترک بین این دو کشور و همچنین توسعه و حفظ فرصت های لازم برای کسب تجربه اندوزی دانشجویان از طریق تبادل تجارب و ایده های ورزشی شان و تشویق دیگر دانشجویان برای حضور در رویدادهای ورزشی را فراهم کند.

وی اظهار داشت : امیدوارم با گسترش همکاری بین دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ایران و افغانستان با هدف توسعه روابط بین الملل از طریق فعالیت های ورزشی و آموزشی ، برگزاری کارگاه های علمی ورزشی و اردوهای مختلف مشترک و برگزاری مسابقات چند جانبه بین دانشگاه های این دو کشور  فراهم شود.

در ادامه منقوش الدین نسیمی ضمن تبریک موفقیتهای کسب شده در کشتی آزاد و فرنگی گفت: هدف ما این است که راهکارهايی پیدا کنیم که بتوانیم روابط ورزشی دو كشور را گسترش دهيم و امیدوارم با توجه به پتانسیل بالای ایران شاهد همکاری‌های بیشتر در تمام زمینه ها باشیم و از امکانات یکدیگر استفاده ببریم.

وی همچنین خواستار برگزاری اردوی تیم ملی دانشجویان افغانستان در ایران بود به خصوص تیم های تکواندو و ووشو که آماده می شوند تا برای حضور در رقابتهای بیست و نهمین یونیورسیاد دانشجویان جهان در چین تایپه شرکت کنند.

در ادامه بشیریان گفت: با توجه به نزدیکی دو کشور و کشورهای هم جوار ،این فدراسیون آمادگی برگزاری دیدارهای دوجانبه و منطقه ای را دارد.

در ادامه رئیس منابع انسانی و دبیر فدراسیون افغانستان مطالبی را بیان نمودند و خواستار حمایتهای بیشتر فدراسیون دانشگاهی ایران و تعامل بیشتر با آنها  و حمایت از فدراسیون دانشگاهی افغانستان برای عضویت در فدراسیون آسیایی شدند.

همچنین رئیس فدراسیون ورزش دانشگاهی افغانستان و هیات همراه، دیدار و مذاکره ای در سازمان امور دانشجویان با محمد پورکیانی مدیرکل تربیت بدنی و حاجی زاده مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان در خصوص فعالیت های مشترک داشتند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار