رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: 1400 میلیارد ریال صرف خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی استان شده است.

خریداری ۱۴۰۰ میلیاردی تجهیزات جدید پزشکی در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حبیب‌الله موسوی‌ بهار در نخستین همایش گرامیداشت روز جهانی رادیولوژی و تجلیل از پرتونگاران برتر همدان اظهار داشت:
اجرای برنامه تحول نظام سلامت فرصت ارزشمندی ایجاد کرد تا بیشترین و بهترین امکانات پزشکی بویژه در حوزه تصویربرداری را خریداری کنیم.

وی افزود: از اجرای برنامه تحول نظام سلامت سه هزار میلیارد ریال اعتبار مالی جذب کرده ایم که 1400 میلیارد ریال را صرف خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی کرده ایم.

موسوی بهار خاطرنشان کرد: بقیه این اعتبار جذب شده نیز صرف تامین امکانات، بهسازی محیط و ایجاد فضاهای خدماتی در حوزه‎های بهداشت و درمان هزینه شد که در تاریخ این دانشگاه بی سابقه بوده است.

وی ادامه داد: هم اکنون دو دستگاه ام. آر. آی در بخش دولتی استان فعال است و دستگاه رادیوتراپی برای بخش دولتی تأمین شده است که در سال آینده بهره برداری خواهد رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر بهره مندی از تجهیزات مدرن در بخش های پزشکی درمانی اضافه کرد: با وجود بهره مندی از افراد توانمند و متخصص، در سال‌های گذشته بی‌توجهی به بخش تجهیزات باعث محدودیت در ارایه خدمات شده بود اما هم اکنون با اجرای برنامه تحول نظام سلامت توسط دولت تدبیر و امید و پیگیری‌های وزیر بهداشت و مسوولان دانشگاه توانسته ایم سربلند باشیم.

این مسئول تصریح کرد: تامین دستگاه آنژیوگرافی مغز که نقش محوری در پیشگیری معلولیت‌ها دارد، و همچنین دستگاه سی. تی. آنژیوگرافی با 70 میلیارد ریال اعتبار در مرکز آموزشی درمانی قلب و عروق فرشچیان راه اندازی خواهد شد.

موسوی بهار با اشاره به ایجاد رشته دستیاری رادیولوژی در دانشگاه علوم پزشکی گفت: در حال حاضر چهار دستیار خارجی در دانشگاه به تحصیل اشتغال دارند که یکی از آنان در رشته رادیولوژی تحصیل می‌کند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.