آموزش های فنی وحرفه ای برای377 نفر از معتادان بهبود یافته در نیمه نخست امسال تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان با بیان این که از این تعداد افراد 26 زن و 351 مرد بودند گفت: این افراد معرفی شده از سوی اداره کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان توانستند با حضور در کلاس های آموزش مهارتی موفق به گذراندن دوره در 22 حرفه شوند.

ابراهیم محمودی اظهار داشت:  189 نفر از این آموزش دیدگان 15تا 29 سال، 143 نفر 30 تا 44 سال و 45 نفر 44 سال سن داشتند که از این میان 208 نفر مجرد و 169 نفر متاهل بودند. 

وی رشته های ارائه شده به این افراد را جز رشته های کاربردی و زود بازده معرفی کرد و افزود: ICDl2 ،تعمیر کولر آبی ، پرورش دهنده گیاهان آپارتمانی ، WORd، سرویس و نگهداری خودرو ، آجرچینی ، دسرساز ، بازاریاب ، کارگر عمومی بنای سفت کار ، پرورش دهنده گوسفند ، مهره های تزئینی ، سازنده گل های رویایی ، موتور و گیربکس پراید ، دیوار چینی ، دوخت مانتو ، شلوار دوز ، تعمیرکار اتومبیل های سواری بنزینی در جه دو ، نگارگری ، کارگر پیشکار نانوایی ، ساخت پروژه های ساده مشبک ، کمک نقاش داخلی ساختمان و رنگ کاری صفحات چوبی ، از رشته های مهارتی ارائه شده به این مهارت آموزان بود. 

محمودی خاطرنشان ساخت: در سال 94 نیز 715 نفر از معتادان بهبود یافته در سطح استان زیر پوشش آموزش های فنی و حرفه ای قرار گرفتند. 

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری دستگاه های ذیربط در تکمیل زنجیره آموزش و اشتغال، ارائه این قبیل آموزشها نقش مؤثری در ایجاد اشتغال پایدار برای این افراد و عدم بازگشت آنان به مصرف موادمخدر، داشته باشد.
انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.