از احداث و توسعه واحدهای گلخانه ای در خراسان شمالی با ارائه تسهیلات بلند مدت حمایت می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اهمیت کشت های خارج از فصل و گلخانه ای گفت: به متقاضیانی که نسبت به اخذ مجوز کشت گلخانه ای اقدام کنند تسهیلات بلند مدت با کارمزد دوازده و نیم درصد داده می شود.

عبدالله یوسفی گفت: توسعه کشت های گلخانه ای از سیاست های اولویت دار بخش کشاورزی است که باعث افزایش بهره وری منابع تولید می شود بطوری که میزان مصرف آب در شرایط گلخانه ای حدود 10 درصد شرایط مزرعه است و میزان تولید در شرایط گلخانه ای چندین برابر شرایط مزرعه است.

یوسفی اظهار کرد: در حال حاضر شش و بیست و دو صدم هکتار واحدهای گلخانه ای در استان داریم که حدود چهار هزار و 375 تن تولیدات سالانه آن شامل انواع محصولات سبزی و صیفی ، داروئی و گل و گیاه است.

وی همچنین گفت:در سال جاری پیش بینی شده که 10 هکتار به سطح گلخانه های استان افزوده شود و برابر ضوابط فنی و محدودیتی برای توسعه واحدهای گلخانه ای وجود نداشته و تسهیلات هم با الویت به متقاضیان تعلق می گیرد.

همچنین یوسفی افزود: یکی دیگر از کارکردهای واحدهای گلخانه ای تولید نشاء برای کشت های بهاره می باشد که باعث صرفه جوئی در مصرف آب ، یکنواختی کشت و افزایش بهره وری منابع تولید می شود.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.